آفتاب

السیسی امروز استعفا می‌دهد

السیسی امروز استعفا می‌دهد

ایرنا نوشت:

عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر امروز از مقام خود استعفا می دهد تا نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده شود.
به گزارش روزنامه عکاظ ، السیسی تصمیم دارد امروز استعفای خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در آغاز ماه فوریه برگزار شود، اعلام کند.

منابع مصری در این باره گفتند که انتظار می رود زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در آخرین هفته ماه ژانویه مشخص شود تا رییس جمهوری آینده در مدت 15 تا 20 آوریل برای ریاست جمهوری قسم یاد کند و بعد از آن انتخابات پارلمانی برای تکمیل نقشه راه به اجرا گذاشته شود.

بنابراین گزارش، روزنامه الحیات چاپ لندن نیز نوشت عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع در دو روز آینده تصمیم خود را به منظور نامزدی انتخاباتی که قرار است در فوریه برگزار شود اعلام خواهد کرد.

عدلی منصور رییس جمهوری موقت مصر نیز امروز نحوه اجرای نقشه راه را برای انجام انتخابات ریاست جمهوری و در پی آن انتخابات مجلس مشخص خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به السیسی گفت که تظاهرات دیروز، وزیر دفاع را به توجیه نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری کشاند.

وی به الحیات گفت : بعد از این تظاهرات و تجمع میلیونی در پای صندوق ها، هیچ پیش زمینه ای برای نامزدی السیسی برای ریاست جمهوری نیست.

این تجمع به مرحله انتقالی پایان داد و السیسی باید به خواست مردم پاسخ دهد و جایی برای محافظه کاری وجود ندارد.

منبع نزدیک به السیسی که نام وی در این گزارش ذکر نشده گفت که وزیر دفاع مصر در روزهای گذشته برنامه های انتخاباتی خود را توسط طرفدارانش طراحی کرده است.

وی توضیح داد که شورای عالی نیروهای مسلح پس از اعلان تجدید نظر در نقشه راه، نشستی را با حضور همه اعضای این شورا برگزار خواهد کرد تا در باره نامزدی السیسی و انتخاب فردی به جای وی و همچنین انتخاب رییس ستاد مشترک مذاکره کنند.

وی اظهار داشت ، شورای عالی نیروهای مسلح نام وزیر دفاع جدید را بعد از تصمیم گیری در باره وی و استعفای السیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

52261

کد N81865

وبگردی