آفتاب

87 درصد از اسرائیلی‌ها نسبت به مذاکرات صلح خاورمیانه بدبین هستند

87 درصد از اسرائیلی‌ها نسبت به مذاکرات صلح خاورمیانه بدبین هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که اکثریت اسرائیلی‌ها بر این باورند که مذاکرات کنونی با طرف فلسطینی به توافق صلح نمی‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در این نظرسنجی که از سوی موسسه "شیلوف میلوورد براون" انجام شد، 87 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات با فلسطینی‌ها به توافق صلح می‌انجامد یا خیر، پاسخ منفی داده و در مقابل تنها هفت درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ آری دادند. شش درصد نیز پاسخ روشنی به سوال ندادند.

بر اساس نظرسنجی مذکور 63 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نباید قدس شرقی را به فلسطینی‌ها واگذار کند و در مقابل 26 درصد تاکید کردند که این رژیم باید از قدس شرقی صرف نظر کند.

بیش از سه چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان یک "کشور یهودی" در مجامع بین‌المللی را تایید کردند و در مقابل 17 درصد دیگر اعلام کردند که این خواسته ضروری نیست.

در این نظرسنجی در پاسخ به سوالی که در خصوص جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا مطرح شد 38 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که وی به نفع فلسطینی‌ها عمل می‌کند و از آنها جانبداری می‌کند و در مقابل 27 درصد دیگر معتقد بودند که کری به نحوی عادلانه رفتار می‌کند و تنها دو درصد اعلام کردند که وی از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند.

502 اسرائیلی در این نظرسنجی شرکت کردند و بنا به گفته برگزار کنندگان آن ضریب خطای نظرسنجی به طور میانگین 4.4 بود.

انتهای پیام

کد N81715

وبگردی