آفتاب
در بررسی تبصره هدفمندی مطرح شد

"لزوم حمایت از افراد آسیب‌پذیر"، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به تلفیق

"لزوم حمایت از افراد آسیب‌پذیر"، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به تلفیق

کمیسیون اجتماعی در جلسه صبح امروز خود که برای بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها الحاقی به بودجه سال آینده تشکیل شده بود، بیش از پانزده پیشنهاد به این تبصره اضافه کرد.

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه صبح امروز کمیسیون اجتماعی، گفت: اعضای کمیسیون طبق برنامه بعد از تعطیل شدن صحن کمیسیون‌ها برای بررسی تبصره 21 بودجه سال آینده که به تازگی از دولت به مجلس فرستاده شده است، تشکیل جلسه دادند.

سعیدی ادامه داد: در جلسه صبح امروز کمیسیون اجتماعی بیش از پانزده پیشنهاد از طرف این کمیسیون مطرح شد که قرار است به صورت مکتوب در اختیار کمیسیون تلفیق بودجه قرار بگیرد تا مورد بررسی واقع شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد جزئیات پیشنهادهای کمیسیون اجتماعی، گفت: یکی از پیشنهادهای ما در مورد حمایت‌های بیشتر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و اقشار کم‌درآمد بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، سقف درآمد افراد کم‌درآمد جامعه قطعا با کاهش مجدد روبرو شود به همین دلیل مجلس نگرانی‌های خود را از باب لزوم حمایت از افراد آسیب‌پذیر به تبصره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده اضافه کرده است.

سعیدی در مورد سایر پیشنهادات مطرح شده در جلسه صبح امروز، گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین موارد مورد بحث در جلسه صبح امروز مربوط به حمایت‌های پیش‌بینی شده از تولید در تبصره 21 قانون بودجه سال آینده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در این تبصره حمایت از تولید و بخش‌های مختلف صنعتی از جمله صنایع تولید برق هم دیده شده است اما به نظر می‌رسد که کشاورزی در این میان مغفول مانده است به همین دلیل کمیسیون پیشنهاد کرده است که حمایت‌های مربوط به بخش کشاورزی در تبصره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده لحاظ شود.

انتهای پیام

کد N81596

وبگردی