آفتاب

آمریکا در صورت لزوم شهروندانش را از سوچی خارج می‌کند

آمریکا در صورت لزوم شهروندانش را از سوچی خارج می‌کند

وزیر دفاع آمریکا با بالا گرفتن تهدید شبه‌نظامیان برای حمله به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی تاکید کرد، ‌آمریکا تمهیدات مناسبی را به همراه روسیه اتخاذ کرده تا خروج آمریکایی‌ها از المپیک زمستانی سوچی را در صورت لزوم تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که نیروهای امنیتی روسیه در تعقیب زنی هستند که متهم به برنامه‌ریزی بمب‌گذاری انتحاری در شهر ولگاگراد بوده و گمان برده می‌شود که در سوچی به سر می‌برد.

مقامات آمریکایی روز جمعه افزایش تهدیدهای گزارش شده پیش از بازی‌های المپیک زمستانی را تایید کردند.

ارتش آمریکا اعلام کرد، دو کشتی را در جریان بازی‌های المپیک زمستانی در دریای سیاه مستقر خواهد کرد و پنتاگون نیز گفته است که مایل به کمک به روسیه است.

با این وجود هنوز مشخص نیست که روسیه به ارتش ‌آمریکا اجازه ورود به خاک خود به دنبال یک حادثه امنیتی را بدهد یا خیر و مسکو نیز تاکنون درخواستی برای کمک‌های امنیتی ‌از آمریکا نداشته است.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پنتاگون اظهار داشت که تدابیر مناسب به کار گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر ما نیاز به خارج ساختن شهروندانمان داشته باشیم تمهیدات مناسب با روس‌ها برای انجام این کار را به کار خواهیم گرفت.

مقامات بلندپایه دولت اوباما تصریح کردند که اگر چه ارتش آمریکا یکی از گزینه‌های خارج ساختن شهروندان آمریکایی است اما این شهروندان با هواپیماهای تجاری و حتی پروازهای چارتر ممکن است تخلیه شوند و روسیه مسئولیت اصلی پاسخ به حوادث و مقابله با آن را خواهد داشت.

مقامات آمریکایی همچنین اظهار داشتند که آمریکا هنوز یک طرح تخلیه شهروندان آمریکایی را نهایی نساخته اگر چه ممکن است در صورت لزوم سریعا چنین طرحی را تهیه کند.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: هنوز هیچ طرح تخلیه‌ای برای بازی‌های المپیک سوچی که ما بتوانیم آن را اجرا کنیم مطرح نیست.

قرار است در بازی‌های المپیک زمستانی حدود 230 ورزشکار آمریکایی همراه با 270 مربی و تیم پشتیبانی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N81456

وبگردی