آفتاب

تظاهرات صدها معترض برزیلی‌ علیه جام جهانی

تظاهرات صدها معترض برزیلی‌ علیه جام جهانی

صدها معترض برزیلی در سائوپائولو علیه بازی‌های جام جهانی 2014 دست به اعتراض زده و در حالیکه پرچم‌هایی را به نشانه اعتراض تکان می‌دادند، فریاد می‌زدند: "هیچ جام جهانی‌ای نباید در برزیل برگزار شود!"

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این راهپیمایی اعتراضی که دست کم 1000 تن حضور داشتند، مردم با پلیس درگیر شدند. این تظاهرات به درخواست گروهی از فعالان تندر و موسوم به "آنانیموس" و در اعتراض به بازی‌های جام جهانی اواخر سال جاری میلادی در برزیل برگزار شد.

با وجود آنکه کمتر از پنج ماه به زمان برگزاری این بازی‌ها در 12 ژوئن 2014 باقی مانده، برزیل با افزایش ناآرامی‌ها مواجه شده است.

این گروه فعالان رادیکال از طریق صفحه خود در فیس بوک و با شعار "جام جهانی در برزیل صورت نمی‌گیرد" از معترضان خواست تا علیه میزبانی برزیل برای انجام این بازی‌ها دست به اعتراض بزنند.

سایر فعالان نیز در صفحه توییتر خود نوشتند: "فیفا به خانه‌ات برگرد!"

معترضان و پلیس در سائوپائولو با یکدیگر درگیر شده و معترضان به سوزاندن زباله و تایر ماشین اقدام کردند. برخی از معترضان نیز دست به تخریب مغازه‌ها و بانک‌ها زدند.

پلیس و ارتش سائوپائولو اعلام کردند که 128 تن از این معترضان را دستگیر کرده است.

مردم برزیل از اینکه بازی‌های جام جهانی در کشورشان برگزار می‌شود ناراحت نیستند، آن‌ها از این مساله خشمگینند که دولت صدها میلیون دلار برای این بازی‌ها صرف کرده در حالیکه وضعیت بهداشتی و تحصیلی و زیرساخت‌ها در این کشور به شدت ضعیف هستند.

انتهای پیام

کد N80825

وبگردی