آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در صربستان

برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در صربستان

حزب حاکم راست میانه صربستان اعلام کرد که قصد دارد با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه مارس، اصلاحات اقتصادی انجام داده و تسلط خود بر قدرت را در این کشور استحکام بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «الکساندر ووچیچ»، معاون نخست‌وزیر و رهبر حزب توسعه صربستان در گردهمایی این حزب گفت که می‌خواهد در انتخاباتی که احتمالا در ماه مارس برگزار می‌شود، اراده مردم را به بوته آزمایش بگذارد.

این حزب ملی‌گرای افراطی که پیشتر حامی روسیه بوده ولی اکنون حامی اصلاحات اتحادیه اروپا است، محبوب‌ترین حزب در صربستان است. ووچیچ امیدوار است تا با پیروزی در انتخابات، بدون حمایت سوسیالیست‌ها به رهبری «ایویکا داچیچ»، نخست‌وزیر کنونی، دولت را در دست بگیرد.

ووچیچ که یکی از حامیان جنگ‌طلبی‌های دهه 90 میلادی صربستان در بالکان بود، با مبارزه ضد فساد خود محبوب شد. او مدعی است که به دنبال اصلاحات رادیکال اقتصادی و اجتماعی است تا زندگی بهتری را برای مردم صربستان به ارمغان آورد.

این در حالی است که وزیر اقتصاد صربستان روز شنبه از سمت خود کناره‌گیری کرده و گفت: دولت ووچیچ و داچیچ به دلیل انتخابات پیش‌رو تمایل سیاسی برای اجرای قوانین جدید کار، خصوص‌سازی و ورشکستی ندارند.

انتظار می‌رود که حزب ووچیچ در انتخابات پیش‌رو با حزب غرب‌گرای دموکراتیک رقابت داشته باشد. آخرین انتخابات پارلمانی صربستان در مه 2012 برگزار شد.

انتهای پیام

کد N80785

وبگردی