آفتاب

کانادا در مورد خشونتهای اوکراین ابراز نگرانی کرد

کانادا در مورد خشونتهای اوکراین ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - نخست وزیر کانادا گفت در مورد تشدید خشونت ها در اوکراین به شدت نگران است.

به گزارش پایگاه خبری کانادا پرس، استفان هارپر نخست وزیر کانادا در اظهارنظری جدید پس از سفر اخیرش به خاورمیانه گفت که دولتش به شدت نگران اوضاع در کانادا است.

وی خاطرنشان کرد وی این مسئله را درک می کندکه چرا اوکراینی به خشونت متوسل شده اند.

هارپر گفت که وی خواستار این است که طرفهای درگیر در اوکراین از خشونت دوری کنند و در پارلمان اوکراین جلساتی با هدف پایان دادن به درگیری های این کشور برگزار شود.

این مقام ارشد کانادا خاطرنشان کرد که دولت وی به همکاری و ارتباط با همپیمانانش برای ارائه پاسخ مناسب به مسئله استفاده از خشونت در اوکراین ادامه خواهد داد.

معترضان قول داده اند که به اعتراض های خود در شهر کی یف به رغم وعده داده شده از سوی رئیس جمهوری اوکراین برای ترمیم کابینه و اعمال تغییرات دیگر ادامه دهند.

خشونتهای اخیر در اوکراین تا جایی پیش رفته است که این خشونتها واکنش های جدی و نگرانی های مقامات غرب را به همراه داشته است به طوریکه این مقامات خواستار توقف فوری خشونت و درگیری ها در این کشور شده اند.

اعتراض های ضددولتی که از چندماه پیش به دنبال امتناع ویکنتور یانوکوویچ برای امضای توافق نامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا آغاز شد، در چند روز اخیر بار دیگر شدت گرفت و این در حالی است که خشونت نیروهای امنیتی علیه معترضان خشم معترضان را افزایش داده است.

این درحالی است که وزیر کشور اوکراین نیز اعلام کرده است که مذاکرات میان دولت و رهبران مخالف ناکام بوده است که بدین ترتیب احتمالا تنش ها در اوکراین افزایش خواهد یافت.

مترجمام**9234**1547
کد N80177

وبگردی