آفتاب
بر خلاف نظر اردوغان؛

وزیر تجارت ترکیه وجود دولت موازی در این کشور را رد کرد

وزیر تجارت ترکیه وجود دولت موازی در این کشور را رد کرد

آنکارا - ایرنا - ˈحیاتی یازیکیˈ وزیر تجارت و گمرکات ترکیه، سخنان ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر این کشور مبنی بر وجود ˈدولت موازیˈ در ترکیه را رد کرد.

اردوغان پس از آغاز عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی در ترکیه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت آنکارا، دو نفر از فرزندان کابینه سابق این کشور و برخی از فعالان اقتصادی شد، از وجود دولت موازی در این کشور خبر داد.

نخست وزیر ترکیه ، ˈ فتح الله گولن ˈ رهبر جماعت نور که هواداران بسیاری در بخش های مختلف این کشور به ویژه در بین نیروهای پلیس و قوه قضاییه ترکیه را دارد ، عامل بروز رخدادهای اخیر در این کشور معرفی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، وزیر تجارت و گمرکات ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر ˈریزهˈ گفت : وجود دولت موازی در ترکیه واقع بینانه نیست چرا که شواهدی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت : وجود دولت موازی مغایر وجود ˈ یک کشور ، یک پرچم ، یک میهن و یک ملت ˈ در ترکیه است.

یازیکی گفت: در ترکیه هرگز نمی تواند یک ساختار موازی با دولت وجود داشته باشد ولی برخی از افراد می توانند در طرح های اداری موازی دولت حرکت کنند.

وزیر تجارت و گمرکات ترکیه تاکید کرد که به نظر در این صورت می توان گفت افرادی در فعالیت های موازی در ادارات دولتی گام بر می دارند.

خاورم ** 230 **1010
کد N80159

وبگردی