آفتاب

خشونت های ماه جاری میلادی در عراق بیش از 800کشته برجای گذاشته است

خشونت های ماه جاری میلادی در عراق بیش از 800کشته برجای گذاشته است

تهران - ایرنا - مقامات عراق اعلام کردند که با احتساب آمار کشته های خشونتهای امروز سراسر عراق شمار کشته ها در خشونتهای ماه جاری میلادی در این کشور از 800 تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، این درحالی است که مقامات عراق همچنین اعلام کردند که شمار کشته های گلوله باران ها و بمب گذاری های شنبه در سراسر این کشور به 19 تن افزایش یافت.

این آمارها درحالی اعلام شده که علاوه بر بمب گذاری و حملات پراکنده شبه نظامیان در سراسر عراق، استان الانبار در این کشور با حضور گسترده شبه نظامیان مسلح وابسته به القاعده مواجه بوده است که این گسترده ترین حضور این شبه نظامیتان طی چند سال اخیر بوده است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرده تدابیر جدی را علیه شیه نظامیان القاعده اتخاذ کرده است تا استان الانبار از این شبه نظامیان به طور کامل پاکسازی شود.

براساس اعلام یک پزشک در شهر فلوجه، گلوله باران ها از اواخر روز گذشته آغاز و در روز شنبه نیز ادامه داشته است که به دنیال آن هشت تن کشته و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

این درحالی است که در شهر رمادی نیز نیروهای امنیتی 20 شبه نظامی وابسته به القاعده را در عملیاتی جدید کشتند.

فلوجه و رمادی هفته هاست در اختیار شبه نظامیان وابسته به القاعده بوده است. این درحالی است که درگیری ها در استان الانبار باعث شده تا بیش از 140 هزار تن از خانه های خود فرار کنند.براساس اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل، این بدترین شرایط آوارگی در عراق از سال 2006 بوده است.

خشونتهای نیز روز شنبه در شمال بغداد گزارش شده است. حمله خمپاره ای به یک منطقه در شمال بغداد دست کم شش کشته و دو زخمی بر جای گذاشت.

انفجار خودروهای بمبگذاری شده در نزدیکی بغداد نیز یک کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت.این درحالی است که چهار تن نیز در سه حمله جداگانه در شهر موصل جان خود را از دست دادند.

مترجمام**9234**1547
کد N80094

وبگردی