آفتاب

حسینی: سال قبل دولت بودجه فرهنگی را نداد!

حسینی: سال قبل دولت بودجه فرهنگی را نداد!

یک عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بودجه تخصیص یافته به مقوله‌ی فرهنگ در سال 93 گفت: سال قبل بودجه فرهنگی تحقق پیدا نکرد یعنی شاید 10 الی 15 درصد بودجه‌ فرهنگی محقق شد و بقیه آن داده نشد.

سیدمرتض حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره‌ آخرین روند بررسی کمیته فرهنگی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: منتظریم کمیسیون تلفیق بعد از تصویب ، بودجه را به کمیسیون برگرداند ؛ بودجه در بخش‌های هزینه‌ای هنوز در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی امسال 20 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده که ما آن 20 درصد را تقریبا برگرداندیم. حالا باید منتظر شویم بودجه از کمیسیون تلفیق بیرون بیاید تا ببینیم آیا اعضای کمیسیون تلفیق آن را مصوب کرده‌اند یا نه؟

وی توضیح داد: اگر این 20 درصد در کمیسیون تلفیق تصویب شده باشد می‌توانیم بگوییم بودجه فرهنگی نسبت به سال قبل تغییری نکرده است. اما اگر کمیسیون تلفیق نیز به این 20 درصد رای نداده باشد، قطعا به صحن علنی نمی‌آید و مجلس نیز آن را نمی‌پذیرد و نتیجتا بودجه فرهنگی نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش خواهد داشت.

این عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: سال قبل نیز بودجه فرهنگی کاهش زیادی پیدا کرده بود اما همان بودجه هم تحقق پیدا نکرد؛ یعنی دولت بودجه فرهنگی را نداد. شاید 10 تا 15 درصد آن از بودجه فرهنگی در سال گذشته محقق شد.

وی در پایان به کاهش بودجه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: فرهنگ را ریشه کار نمی‌دانند؛ چراکه اگر ریشه کار را فرهنگی بدانند توجه بیشتری به آن می‌کنند.

انتهای پیام

کد N80080

وبگردی