آفتاب
معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور خبر داد

توصیه به استانداران جهت دعوت ایرانیان مقیم خارج هر استان برای سرمایه‌گذاری

توصیه به استانداران جهت دعوت ایرانیان مقیم خارج هر استان برای سرمایه‌گذاری

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور از توصیه به استانداران جهت استفاده از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری در استان‌ متبوع خود خبر داد.

علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: ما از استانداران درخواست کردیم که از پتانسیل ایرانیان هر استان که در خارج از کشور ساکن هستند، برای سرمایه‌گذاری در استان‌هایشان استفاده و آنها را تشویق به این امر کنند.

وی با اشاره به دعوت رئیس جمهور از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری و حضور در بازار ایران در جریان سخنرانی در اجلاس جهانی اقتصاد گفت: این دعوت به نوعی در ادامه شکست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی افزود: در واقع رئیس جمهور با این دعوت در صدد بود که به جهانیان و سرمایه‌گذاران اعلام کند که در ایران ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در مورد انرژی و همچنین صنایع مادر وجود دارد و ایران از امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی با بیان این‌که رئیس جمهور در واقع در صدد بود که به دنیا اعلام کند ایران مکان مساعدی برای سرمایه‌گذاری است گفت: البته این دعوت را به نوعی می‌توان در ادامه شکست تحریم‌ها علیه ایران عنوان کرد.

احمدی در ادامه با بیان این‌که نوع ادبیات و محتوای سخنان رئیس جمهور به دنیا این پیام را داد و جهانیان این پیام را نیز شنیدند، تصریح کرد: تحقق این موضوع در داخل نیز اثرات بسیار مثبتی به همراه دارد از جمله این‌که فرصت‌های شغلی فراهم می‌شود، بنیه اقتصادی کشور قوی می‌شود و ذخیره ارزی ما نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

کد N79633

وبگردی