آفتاب

روزنامه نگار ترکیه: بشار اسد سمبل استقلال سوریه است

روزنامه نگار ترکیه: بشار اسد سمبل استقلال سوریه است

آنکارا - ایرنا - خانم ˈجیدا کارانˈ مقاله نویس روزنامه ˈطرفˈ چاپ ترکیه گفت: ˈ بشار اسد ˈ در سوریه به عنوان ˈسمبلی برای استقلالˈ شناخته می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کاران روز شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ˈسی.ان.ان.ترکˈ با اشاره به سفر اخیرش به سوریه تاکید کرد: بر خلاف ادعاهای مربوط به بشار اسد رییس جمهوری سوریه ، وی در حال حاضر به صورت سمبلی برای استقلال این کشور درآمده است.

کاران با تاکید بر اینکه امکان انجام اصلاحات در سوریه وجود دارد، افزود : با توجه به اینکه برخی از همسایگان سوریه علیه دولت دمشق توطئه کردند، اصلاحات در این کشور صورت نگرفت و وضعیت فعلی سوریه حاصل تلاش های ناآگاهانه برخی از این کشورها است.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای عربستان سعودی و قطر خواستار تغییر رژیم سوریه شده اند و از معارضان و تروریستهای سوری حمایت می کنند .

کاران در پاسخ به سووالی در مورد ادعاهای مربوط به اینکه غرب در مورد سوریه ، ترکیه را دچار اشتباه کرده است، گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه غرب در مساله سوریه زمینه اشتباه ترکیه را فراهم کرده، این ترکیه است که زمینه خطای غرب در باره سوریه را مهیا کرده است.

این نویسنده ترکیه اضافه کرد: وزیر خارجه ترکیه پیش از این در سخنانی عنوان کرده بود که وی وجب به وجب خاک سوریه ، ارتباطات قوی ترکیه در سوریه، قدرت سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه را به خوبی می شناسد، ولی تحولات در سوریه نشان داد که ˈداود اوغلوˈ هیچ شناختی از سوریه ندارد.

وی گفت: به نظر من برخلاف ادعاهای موجود که غرب زمینه خطا برای ترکیه در سوریه را فراهم آورده است، اعتماد غرب به ترکیه در مورد آگاهی از وضعیت سوریه زمینه اشتباه کشورهای غربی در تدوین مواضع شان در مورد سوریه را فراهم آورده است.

خاورم**2012** 230**1651
کد N79432

وبگردی