آفتاب

ولایتی: مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آکادمی علوم اجتماعی چین به پیشبرد روابط راهبردی دو کشور کمک کنند

ولایتی: مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آکادمی علوم اجتماعی چین به پیشبرد روابط راهبردی دو کشور کمک کنند

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آکادمی علوم اجتماعی چین و مرکز تحقیقات اسراتژیک می توانند روابط نزدیک تر و سازنده تری در جهت پیشبرد روابط راهبردی بین دو کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز شنبه در دیدار با «وانگ چی شان» عضو حزب کمونیست و رییس آکادمی علوم اجتماعی چین با وی، اظهار داشت: بعد از تفاهمات رییس جمهوری اسلامی ایران و چین لازم است که بین ارگان های مختلف دو کشور ارتباطات بیش از گذشته و موثرتر از گذشته انجام شود.

وی افزود: بدون تردید سفر شما یک سفر کاری و در عین حال گسترده به تهران و دیگر شهرهای ایران است و این سفر می تواند در انعکاس واقعیت های موجود در ایران به چین موثر باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می توانیم پایه ای را برای همکاری مستمر و سازمان یافته با یکدیگر در راستای یک تفاهم داشته باشیم و سفر شما می تواند در این راستا گام اول باشد.

عضو حزب کمونیست و رییس آکادمی علوم اجتماعی چین نیز در این دیدار گفت: هدف از این سفر آشنایی بیشتر دو ملت و دو دولت چین و ایران است.

وانگ چی شان اظهار داشت: برای پیگیری موارد مطرح شده در دیدار رییس جمهوری چین با دکتر روحانی رییس جمهوری ایران برای برقراری روابط استراتژیک بین دو کشور به تهران آمده ام و سعی می کنم این روابط بیشتر و صمیمانه تر شود.

وی با بیان اینکه این اولین سفر من به ایران است، خطاب به علی اکبر ولایتی، گفت: ما چینی ها احساس برادری با شما می کنیم.

رییس مرکز آکادمی علوم اجتماعی چین گفت: برای شرکت در اجلاس داووس به ژنو رفتم و از فرانکفورت مستقیما به ایران آمدم و بامداد دیروز به ایران رسیدم.

چی شان ادامه داد: به خاطر علاقه مندی به تمدن و مردم ایران بدون هیچ استراحتی به اصفهان رفتم و در مسیر برگشت نیز سری به شهر قم زدم که یک شهر مقدس اسلامی است.

وی اظهار داشت: صبح امروز نیز با حسام الدین آشنا رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز دیدار داشتم.

این مقام چینی ابراز امیدواری کرد که تبادلات و همکاری بیشتری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همکاری راهبردی بین دو کشور داشته باشد.

سیام(3)**9254**9132**1535
کد N79262

وبگردی