آفتاب
با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در سوریه؛

ریاض، صدور قطعنامه برای پایان خشونت‌ها در سوریه را خواستار شد

ریاض، صدور قطعنامه برای پایان خشونت‌ها در سوریه را خواستار شد

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های واشنگتن در سوریه، از آمریکا خواست تا به منظور دستیابی به قطعنامه‌ای جهت توقف ورود نیروها به سوریه و پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور به شورای امنیت برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در حاشیه چهل و چهارمین دوره اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) از دولت آمریکا خواست تا به شورای امنیت سازمان ملل برود و از این شورا بخواهد قطعنامه‌ای مبنی بر پایان دادن به ورود نیروها به سوریه جهت توقف جنگ در این کشور صادر کند.

وی همچنین بر لزوم خروج اعضای وابسته به حزب‌الله و افرادی که از عراق برای جنگ به سوریه می‌روند تاکید کرد.

الفیصل ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا در سوریه، خواهان مداخله فوری برای بازگشایی گذرگاه‌های انسانی جهت پایان دادن به مشکلات مردم سوریه شد.

وی مدعی شد: تعداد تروریست‌های مخالف نظام که در سوریه می‌جنگند بسیار کمتر از اعضای حزب‌الله در سوریه و تعداد افراد مسلحی است که از عراق برای جنگ به سوریه می‌روند.

الفیصل ادامه داد: نباید به تروریست‌های اهل سنت اجازه داد که برای جنگ با گروه‌های شیعه به سوریه وارد شوند بلکه باید با همکاری ‌آمریکا و هم‌پیمانانش این گروه‌ها را از سوریه اخراج کرد.

وی گفت: مردم جهان به خاطر عدم وضوح سیاست‌های ‌آمریکا و مبهم بودن این سیاست‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N78984

وبگردی