آفتاب

روسیه نسبت به حوادث اوکراین ابراز نگرانی کرد

روسیه نسبت به حوادث اوکراین ابراز نگرانی کرد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با توربرن یاگلند دبیرکل شورای اروپا نسبت به حوادث اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز شنبه در این گفت وگوی تلفنی در باره آخرین اوضاع اوکراین با یاگلند تبادل نظر کرد.

لاوروف وضعیت اوکراین را باتوجه به اقدامات خلاف قانون افراط گرایان در این کشور بسیار نگران کننده خواند.

وی افزود: بر اثر اعمال غیرقانونی معترضان افراط گرا در اوکراین از جمله اشغال ساختمان های حکومتی، این کشور در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته است.

لاوروف از سکوت غرب در مورد این اعمال معترضان انتقاد کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که رشد احساسات ملی گرایانه افراطی در میان معترضان اوکراین که هیچ واکنشی از طرف سازمان های اروپایی به همراه ندارد هم به شدت نگران کننده است.

لاوروف از دبیرکل شورای اروپا و سایر سران این نهاد اروپایی خواستار رویکرد سنجیده و واقع گرایانه نسبت به حوادث اوکراین به منظور جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی این کشور دوست برای اروپا شد.

اوکراین به ویژه کی یف پایتخت این کشور در یک هفته اخیر دستخوش ناآرامی شده است و در جریان زد و خوردهای نیروهای امنیتی و معترضان تاکنون حدود یکصد معترض مخالف دولت مجروح و بیش از 70 نفر دستگیر شده اند.

به گزارش رسانه های خبری روسیه، برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا به تحریک مخالفان دولت اوکراین برای گسترش دامنه اعتراضات و به خشونت کشاندن آن می پردازند و به معترضان کمک مالی می کنند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N78937

وبگردی