آفتاب

آغاز ثبت‌نام داوطلبان حضور در حوزه‎های علمیه

آغاز ثبت‌نام داوطلبان حضور در حوزه‎های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از آغاز ثبت نام داوطلبان حضور در حوزه خبر داد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از آغاز ثبت نام داوطلبان حضور در حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع خبرنگاران گفت: حوزه‎های علمیه رسالت بسیار بزرگ و چند بعدی به دوش دارند و باید این رسالت را با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارند انجام دهند به همین جهت باید ظرفیت‎ها و امکانات حوزه نیز به همین نسبت افزایش یابد.

وی افزود: این ظرفیت‎ها در جذب طلاب، فضای آموزشی و امکانات سخت‎افزاری و نرم‏‎افزاری باید افزایش یابد زیرا امروز حوزه از این نظر با دانشگاه قابل قیاس نیست.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان این‌که «ظرفیت ثبت نام حوزه 13 هزار نفر در سال قبل بوده است» تصریح کرد: ظرفیت نهایی پذیرش 18هزار طلبه است و امسال 423 مدرسه علمیه با احراز کیفیت‎های آموزشی و پذیرشی جذب طلاب را انجام خواهند داد.

وی گفت: جذب طلاب در دو سطح بلند مدت و سفیران هدایت خواهد بود؛ مراحل جذب طلاب در سراسر مدارس کشور از طریق سایت رسمی حوزه و گیشه‎های پذیرش در مدراس علمیه انجام می‎شود.

بوشهری بیان کرد: ثبت نام طلاب امسال از ابتدای بهمن آغاز شده و تا 25اسفند ادامه خواهد داشت؛ پس از این مدت آزمون در تاریخ 29 فروردین سال آینده به طور همزمان در سراسر مدارس حوزوی برگزار می‎شود.

وی اظهارکرد: شیوه آموزشی امسال حوزه‎های علمیه به شکل نیمسال- ساعتی خواهد بود و دیگر نام ترم و واحد در سیستم آموزشی حوزه وجود نخواهد داشت؛ طلاب پس از قبولی در امتحان ورودی در مصاحبه شرکت می‎کنند و پس از قبولی در حوزه شرکت خواهند کرد.

مدیر حوزه‎های علمیه با تاکید بر لزوم جذب گزینشی طلاب در مدارس علمیه کشور افزود: باید به سمتی برویم که مدیران مدارس به طور شخصی اقدام به جذب دانش‎آموزان مستعد و با روحیات علمی و اخلاقی حوزوی کنند تا در آینده از توان آنها استفاده بهینه صورت گیرد.

وی گفت: شرایط عمومی طلاب نیز در برگه‎های مخصوصی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که از آن جمله می‎‏توان به صلاحیت‎های اخلاقی و علمی و سن و شرایط عمومی اشاره کرد همچنین دانش‌آموزان دارای مدرک سیکل حتما باید زیر 18سال باشند.

مدیر حوزه‎‌های علمیه تصریح کرد: درس ولایت فقیه نیز از دروس طلاب در سطح یک است که سوای آن، این درس در سطح عمومی نیز تدریس شده و در کرسی‎های آزاداندیشی و درس بیع نیز در سطح خارج تدریس می‎شود.

انتهای پیام

کد N78928

وبگردی