آفتاب

داعش، گروه انصار بیت المقدس را جذب می‌کند

داعش، گروه انصار بیت المقدس را جذب می‌کند

تسنیم نوشت:

گروه تروریستی «دولت اسلامی در عراق و شام» قصد دارد به منظور آنچه که تقدیر و تجلیل از گروه "انصار بیت المقدس" خوانده اعضای این گروه را جذب کند.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع؛ سرویس های اطلاعاتی عربی بر اساس یک سری اطلاعات محرمانه ای که اخیراً به دست آمده متوجه شده اند، جماعت موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) قصد دارد برای تقدیر و تجلیل از اقدامات تروریستی جماعت "انصار بیت المقدس" این گروه را درون داعش جذب نماید و از آنها حمایت مالی و لجستکی به عمل آورد.

"داعش" هم اکنون بعد از ملاحظه عملیات گسترده و رو به افزایش و تعیین کننده گروه جماعت "انصار بین المقدس" در مصر، سوریه، عراق و فلسطین و تاثیر مهمی که عملیات این گروه به نفع "داعش" تابحال داشته، اعضای این گروه را در بطن "داعش" جای دهد.

تصمیم "داعش" مبنی بر جذب اعضای "انصار بیت المقدس" به گفته منابع آگاه سرویس های اطلاعاتی چند کشور عربی بعد از آن گرفته شده که جماعت "دولت اسلامی در عراق و شام" در حلب متحمل شکست های سنگینی شدند، اما در مقابل این گروه در عراق و بخصوص در شهر فلوجه دست آوردهای بسیار خوبی داشته است.

منابع آگاه عربی در این رابطه افزدند: هم اکنون امیر جماعت "دولت اسلامی در عراق و شام" ابو بکر البغدادی تصمیم گرفته است به منظور تقدیر از عملکرد خوب جماعت "انصار بیت المقدس" اعضای این گروه را هم به گروه خود محلق سازد.

به گفته منابع آگاه در سرویس های اطلاعاتی عربی؛ البغدادی با این تصمیم خود می کوشد ضمن گسترده جلوه دادن دامنه عملیات تروریستی گروهش در کشورهای مختلف با این طریق به نحوی با پایه های اصلی سازمان تروریستی القاعده در افغانستان وارد رقابت شود.

به گفته این منابع هم اکنون میان البغدادی و ایمن الظواهری سرده سازمان تروریستی القاعده نوعی رقابت تنگاتنگ حاکم است و البغدادی قصد دارد با جذب گروه های تروریستی کوچک تر دامنه حضور و عملیات سازمان های تروریستی منتسب به خود را گسترده تر سازد.

براساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده از بین اعضای تازه بازداشت شده جماعت "انصار بیت المقدس" که از سوی نیروهای امنیتی مصری دستگیر شده اند مشخص شده هم اکنون شکاف در بین اعضای این جماعت دیده می شود چرا که بسیاری از اعضای "انصار بیت المقدس" مایل به پیوستن به گروه "داعش" نیستند.

52261

کد N78772

وبگردی