آفتاب

تظاهرات اسلام‌گراها در اعتراض به قانون اساسی جدید تونس

تظاهرات اسلام‌گراها در اعتراض به قانون اساسی جدید تونس

همزمان با به تاخیر افتادن جلسه تصویب نهایی قانون اساسی جدید تونس، صدها تن از حامیان حزب اسلام گرای التحریر با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با این قانون اساسی جدید اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی تونس، قانون اساسی جدید تونس روز پنجشنبه در مجلس موسسان تصویب شد و قرار بود امروز (شنبه) روند تصویب نهایی قانون اساسی انجام شود که این عملیات به صبح فردا موکول شد.

کریمة سوید، معاون رئیس شورای ملی موسسان (پارلمان) تونس در این خصوص گفت، اولین جلسه خوانش قانون اساسی جدید روز یکشنبه ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد و اگر به تصویب دو سوم از نمایندگان پارلمان برسد روز دوشنبه جلسه ویژه‌ای برای امضای قانون اساسی برگزار خواهد شد.

عصر روز پنجشنبه تصویب (بند بند) قانون اساسی جدید تونس انجام شد و قرار است فردا در پارلمان به رای گیری گذاشته شود. در صورتی که قانون اساسی به تصویب دو سوم از نمایندگان پارلمان نرسد به همه پرسی مردمی گذاشته خواهد شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل پیشتر از تصویب توافقی قانون اساسی تونس به عنوان الگوی و نمونه‌ای برای کشورهای منطقه یاد کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی به دولت تونس گفت: تونس به تجربیات دموکراتیک روی آورده و یک نمونه تغییر دموکراتیک در جهان محسوب می‌شود.

این در حالی است که صدها تن از حامیان حزب اسلام‌گرای التحریر در مخالفت با مفاد قانون اساسی تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود "شورای موسسان یک نهاد باطل است" و "قانون اساسی یک قانون لائیک و باطل است" مخالفت خود را با تصویب قانون اساسی جدید نشان دادند.

انتهای پیام

کد N78751

وبگردی