آفتاب

تولید 35 درصد صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر ‌

تولید 35 درصد صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر ‌

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد عشایری است که نقش قابل توجهی در اقتصاد استان دارند.

"مجید علی پور"، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که جمعیت عشایری این استان 70هزار و 762 نفر است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مراکز تمرکز ایلی و عشایری کشور است.

وی اظهارکرد: سالانه 7200تن گوشت قرمز، 26 هزار تن شیر و 35 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شود.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اداره کل امور عشایر نیز بعنوان متولی اصلی جامعه عشایری خدمات گسترده ازجمله تأمین آب شرب‌ با تانکر سیار، بازگشایی و مرمت و احداث جاده‌های عشایری، تأمین سوخت فسیلی و حمل و توزیع آرد را در سطح مناطق عشایری که در 80 درصد از وسعت استان پراکندگی دارند، انجام می‌دهد.

علی پور تصریح کرد: احداث شهرک و کانون‌های اسکان، پمپاژ و انتقال آب، توسعه باغات، احداث شبکه‌های برق، ایجاد اشتغال با توسعه باغات، صنایع دستی و بهسازی چشمه‌ها و احداث منابع ذخیره آب ‌از مهم‌ترین اقدامات برای ساماندهی عشایر استان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی افزایش تولید در واحد سطح از جمله دوقلو‌زایی دام عشایر و افزایش نرخ بهره وری را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام

کد N78603

وبگردی