آفتاب

لبنان: برکناری اسد، به حل بحران سوریه کمک نمی‌کند

لبنان: برکناری اسد، به حل بحران سوریه کمک نمی‌کند

وزیر خارجه لبنان ضمن تاکید بر اینکه حزب الله با پایداری و مقاومت خود موجب سرافرازی لبنان شده، گفت: درخواست‌ها برای برکناری بشار اسد از قدرت به حل بحران سوریه هیچ کمکی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم سابع، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: موفقیت کنفرانس ژنو 2 به این بستگی دارد که دو طرف سوری به نقاط مشترک و دیدگاه‌های واحد برسند، در حال حاضر اگر یکی از طرف‌های درگیر به میدان برود و شروط پیش پا افتاده‌ای را بگذارد چنین اقدامی به حل بحران سوریه کمکی نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که میان دو طرف یا میان همه طرف‌ها گفت‌وگو و مذاکره برقرار است باید همگی به نقطه مشترکی برسند که همگان برای حل بحران آن را بپذیرند، اما زمانی که یکی از طرف‌ها خواهان کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه یا انتقال مستقیم قدرت به دولت یا هیات انتقالی باشد، چنین درخواستی به حل بحران هیچ کمکی نمی‌کند چرا که ما باید به دیدگاه تمامی طرف‌ها و نه یک طرف اهمیت بدهیم.

عدنان منصور عنوان داشت: این که برخی در نشست ژنو، حزب الله را گروهی "تروریستی" می‌نامند قابل قبول نیست چرا که حزب الله با پایداری و مقاومت موجب سرافرازی کشور و ملت خود شده و توانست علیه اسرائیل بجنگد و خاک لبنان را حفظ کند و نمی‌توان صفت تروریستی را بر این حزب گذاشت.

وزیر خارجه لبنان گفت: من همواره گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که طرفدار مداخله در امور داخلی سوریه نیستیم چرا که مداخله بحران را پیچیده‌تر می‌کند ولی این که گروهی از خارج بیایند و حزب الله را "تروریسم" بدانند قابل قبول نیست.

انتهای پیام

کد N78522

وبگردی