آفتاب

بروجردی: دبیرکل سازمان ملل استقلال رای ندارد

بروجردی: دبیرکل سازمان ملل استقلال رای ندارد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو 2 و عدم حضور ایران در این نشست، گفت: بان کی مون با پس گرفتن دعوتش از ایران نشان داد که استقلال رای ندارد .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علاءالدین بروجردی شامگاه جمعه در حاشیه مجلس تحریم ابوالقاسم اسدی دیپلمات شهید کشورمان در جمع خبرنگاران، افزود: پیش از اجلاس ژنو 2 اعلام کرده بودم که این نشست بدون حضو ر ایران موفق نخواهد بود و این موضوع اکنون در حال روی دادن است .

وی ادامه داد: امروز دولت سوریه بیش از هر زمان دیگر قدرتمند است و بدون شک هر تصمیمی که بدون دولت و ملت سوریه گرفته شود قابل اجرا نیست .

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه سیاست حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت سوریه ادامه دارد، گفت: دبیرکل سازمان ملل با فشارهای آمریکایی ها دعوت از ایران را پس گرفت که نشانه ضعف برای خود و سازمان ملل را در پی داشت .

بروجردی در خصوص مذاکرات هسته ای و توافق نامه ژنو نیز گفت: ما بر سر تعهدات خود هستیم و اصل محور حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران است .

وی افزود: نگاه ما به سند ژنو نگاه به چشم انداز است که در آن نیز تصریح شده ایران موضع هسته ای اش به جایگاه اصلی یعنی همان آژانس برمی گردد و همه تحریم ها برطرف می شود تا ایران همانند هر کشور توانمند به فعالیت ادامه دهد .

رییس کمیسیون امنیت ملی درباره برخی مخالفت های که در مجلس نسبت به توافق هسته ای ذکر می شود گفت: بلحاظ مردم سالاری دینی و رویکرد قانون مدارانه در کشور طبیعی است که در مجلس همه نمایندگان حق اظهار نظرهای مختلف را دارند.

وی اضافه کرد: شاهد بودیم که پس از توافق اولیه کارشناسان کشورمان تلاش بسیاری کردند و برای اجرای به توافق دست یافتند.

بروجردی گفت: ما برای حفظ منافع ملی مذاکره می کنیم و در چارچوب منافع ملی تصمیم می گیریم که این تصمیمات نیز از سوی ایران به درستی اجرا می شود .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ترور دیپلمات کشورمان در یمن و اقدام نمایندگان مجلس در این باره نیز اظهار داشت: از قبل جلساتی را در خصوص این موضوعات داشته ایم و امیدواریم باتوجه به فصل بودجه، رقم مناسبی برای بالا بردن حفاظت سفارتخانه ها و دیپلمات ها تخصصی داده شود .

در باره ترور دیپلمات کشورمان در یمن نیز شکایتی از سوی وزارت خارجه مطرح شده و امیدواریم دولت یمن هرچه زودتر پاسخگوی این رویداد تاسف بار باشد .

بروجردی در خصوص اجلاس جهانی اقتصاد که در داووس سوییس برگزار شد، گفت: این اجلاس اقتصادی که با حضور موفق رییس جمهوری کشورمان همراه بود به چالش کشیدن سیاست های تحریمی آمریکا را نشان می دهد .

وی ادامه داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس در نقطه مقابل سیاست های تحریمی آمریکا بوده است .

رییس کمیسیون امنیت ملی در پایان درباره دخالت عربستان وسیاست های تروریستی منطقه گفت : عربستان سر منشاء جنایت های تکفیرها است .

وی اضافه کرد: تازمانی که عربستان این سیاست اشتباه را تغییر ندهد منطقه روی آرامش نخواهد داشت.

شبد **7261 ** 1528 ** 9157 ** 3404
کد N77946

وبگردی