آفتاب

تجمع هواداران دولت سوریه مقابل مقر سازمان ملل در ژنو

تجمع هواداران دولت سوریه مقابل مقر سازمان ملل در ژنو

ژنو- ایرنا- همزمان با سومین روز از کنفرانس ژنو2، دهها نفر از هواداران دولت سوریه ، با در دست داشتن پرچم رسمی این کشور، حمایت خود را از بشار اسد رییس جمهوری سوریه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، تجمع کنندگان مقابل سازمان ملل پایان دادن به جنگ و خشونت در سوریه و متوقف شدن حمایت های ملی و تسلیحاتی برخی دولت های غربی و عربی از تروریست ها در سوریه را خواستار شدند.

روز چهارشنبه گذشته نیز جمعی از مخالفان جنگ و خونریزی در سوریه از جمله تعدادی از هواداران دولت قانونی این کشور، در مقابل محل برگزاری نشست افتتاحیه ژنو 2 تجمع کردند ، ضمن انتقاد و اعلام مخالفت خود با حمایت برخی کشورهای شرکت کننده در این نشست از تروریست ها، خواستار متوقف شدن خشونت و ناآرامی ها در سوریه و پایان دادن به درد و رنج های میلیون ها نفر از مردم آن کشور شدند.

امروز همزمان با روز سوم کنفرانس ژنو 2، قرار بر این بود که دو هیات مذاکره کننده دولت سوریه و هیاتی مخالفان ساعت 11 صبح به وقت محلی در قالب مذاکرات سوری-سوری باهم پای یک میز بنشینند.

اما وجود اختلاف های عمیق درمیان اعضای هیات مذاکره کننده مخالفان سوریه، این هیات تا این لحظه که بیش از 5 ساعت از زمان مقرر گذشته است، حاضر به انجام تعهد خود و حضور پای میز مذاکره با نماینده دولت سوریه نشده است.

ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه ظهر امروز در دیدار با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن اعلام آمادگی مجدد برای انجام گفت و گوهای سوری-سوری با گروه مخالفان، به صراحت اعلام کرد اگر مخالفان اراده جدی برای انجام مذاکره نداشته باشند، هیات مذاکره کننده دولت سوریه فردا(شنبه) ژنو را ترک خواهد کرد.

سیام(3)* * 1723**1601**
کد N77771

وبگردی