آفتاب

هشت مهاجر غیرقانونی در سواحل ترکیه کشته و ناپدید شدند

هشت مهاجر غیرقانونی در سواحل ترکیه کشته و ناپدید شدند

آنکارا- ایرنا- در پی غرق شدن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل ˈکوش آداسیˈ در استان ˈآیدینˈ ترکیه، یک تن کشته و هفت تن دیگر ناپدید شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه، این قایق حامل 19 مهاجر غیرقانونی امروز در سواحل استان آیدین غرق شد.

فرماندار آیدین با انتشار اطلاعیه ای، شرایط نامساعد آب و هوایی را عامل وقوع این حادثه عنوان کرد و گفت: گارد ساحلی ترکیه با یک بالگرد و چهار قایق، جست وجوی خود را برای نجات حادثه دیدگان آغاز کرده است.

در این اطلاعیه اشاره ای به ملیت مهاجران غیرقانونی نشده است.

رسانه های ترکیه دوشنبه هفته گذشته نیز اعلام کردند که 12 تن بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران غیرقانونی به مقصد یونان در دریای اژه غرق شدند.

گارد ساحلی یونان موفق به نجات 16 مهاجر غیرقانونی شد. نجات یافتگان شهروند سوری هستند. این قایق 28 سرنشین داشت اما از سرنوشت 12 تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

قایق یاد شده از بندری در ترکیه مهاجران غیرقانونی را به یونان می برد. غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی در دریای اژه به امری عادی تبدیل شده است. ترکیه مسیر مهم برای مهاجران غیرقانونی آسیایی و آفریقایی برای رسیدن به اروپا به شمار می آید. این مهاجران اغلب دستگیر می شوند.

خاورم ** 230 ** 2023
کد N77542

وبگردی