آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه زنجان:

امام(ره)، ادبیات را ابزاری برای شناخت معارف دینی می‌دانستند

امام(ره)، ادبیات را ابزاری برای شناخت معارف دینی می‌دانستند

مدیر حوزه‌های علمیه زنجان، گفت: امام خمینی(ره)، ادبیات را بسیار قوی می‌آموختند، چرا که آن را ابزاری برای شناخت معارف دینی، قرآن‌کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: ویژگی‌های دشمن‌شناسی، اسلام‌شناسی و وظیفه‌شناسی امام خمینی(ره) سبب شد تا سران کشورهای استعمارگر در آن دوره به این نکته اذعان کنند که ترس آنان از پیشرفت نظام نیست، بلکه آنان از روحیه استکبارستیزی، بسیجی و تسلیم نشدن در برابر قدرت‌های غیرالهی می‌ترسند.

وی با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره)، گفت: این عالم بزرگوار پس از تلاش و زحمت فراوان در حوزه‌های علمیه، بهره‌مندی از محضر اساتید مجرب، زانو زدن در محضر عالمان، فقها و اساتید اخلاقی همچون مرحوم شاه‌آبادی، بخش قابل توجهی از علوم و معارف اسلامی، ادبی، تفسیری، فقهی و اصولی را کسب کرده و به مرتبه حکمت رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه زنجان با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) با شناخت دنیا و حاکمان آن و در کنار کسب علوم، اخلاص را راهنمای خود قرار دادند، اظهار کرد: این عالم دینی، زمانی که احساس می‌کنند در درون کشور، اتفاقاتی در حال وقوع است که ریشه اسلام را به صورت موزیانه‌ای هدف قرار داده است، قد علم کرده و مسوولیت تاریخی خود را به انجام می‌رسانند.

این کارشناس مسایل مذهبی، خاطرنشان کرد: امروز هم چشم سران استکبار به دست و توان جوانان و دانشمندان ایرانی است و پیشرفت‌های امروز ایران، از برکات نفس مسیحایی امام خمینی(ره) است.

مدیر حوزه‌های علمیه زنجان، یادآور شد: برای ادامه یافتن راه پیروزی انقلاب، باید با تلاش، کوشش، اخلاص و پیروی از ولایت‌فقیه، راه شهدایی همچون بهشتی و باهنر را ادامه دهیم و مسوولان نیز بدانند که مسوولیت آنان، نعمتی است که باید شکرگزار آن باشند.

انتهای پیام

کد N77454

وبگردی