آفتاب

نامه اصلاح‌طلبان خراسان رضوی به رییس‌جمهور

نامه اصلاح‌طلبان خراسان رضوی به رییس‌جمهور

ستاد اصلاح‌طلبان حامی دکتر روحانی در خراسان رضوی در مورد تعیین استاندار به رییس‌جمهور نامه نوشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، در این نامه که با عنوان «نامه سرگشاده ستاد اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی در خراسان رضوی به رئیس جمهور در اعتراض به معرفی گزینه‌هایی خارج از مشی اعتدال برای استانداری خراسان رضوی» منتشر شده، آمده است:

بدین وسیله مراتب گلایه ما را از باقی ماندن شیوه تعاملات ناسالم دولت پیشین در پیرامون خویش پذیرا باشید.

هنوز خراسانیان بعدازظهر باشکوه 22 خردادماه 92 را از یاد نبرده‌اند و یقین دارند که شما نیز آن روز تاریخی را هرگز از خاطر نخواهید برد. امّا در مورد برخی از دولتمردان و اطرافیان شما-حتّی-نمی‌دانند که باید در قوّت حافظه تاریخی آنان شک کنند و یا در میزان معرفت‌شان در دریافت پیام بیست و چهارم خردادماه ...

اوّلین سال از حیات دولتی که بارقه خرد و عقلانیّت را دگرباره در دل‌های ایرانیان برافروخت و شمیم امید به آینده‌ای روشن را بر جان‌های پاکشان افشاند به نیمه رسیده، امّا اینبار -برخلاف همیشه- گویی خراسانیان را نشستن بر ساحل آرامش، حرام آمده و آفتاب مشرق را برای سر برآوردن، عزمی نمی‌باشد.

جناب رئیس جمهور؛

استدعا داریم تا شما، بین ما و این دایه‌های مهربان‌تر از مادر برای ما، قضاوت کنید.

شما به اینان بفرمایید که اگر قرار بر بی‌توجّهی به رای و نظر حامیان استانی دولت و انتصاب بقایای دولت پیشین در استان بود، دیگر چه نیازی به زحمت مردم خراسان در راستای حمایت از "حسن روحانی" و انداختن نام او در صندوق‌ها می‌بود. با هدف ارضاء احساسات قوم گرایانه و انتخاب هر کدام از دو کاندیدای خراسانی ریاست جمهوری نیز می‌توانست شرایطی مشابه این پدید آید.

شما به اینان بفرمایید که اولویّت بخشیدن به مطامع باندی و خویشاوندی و یا تلاش برای کسب رضایت جریان‌های اقتدارگرا، آن هم در استانی که افراطیون مجلس نشین و یا مطرودین دولت قبل - که تمامیّت دولت تدبیر و امید را نیز نفی می‌کنند - خواب‌ها برایش دیده‌اند و از حالا برای انتخابات آتی مجلس صف آرایی کرده‌اند، نه بر سیاق اعتدال است، و نه می‌توان تفسیر مدبّرانه‌ای از آن نمود.

شما به اینان بفرمایید که با توجّه به چینش نیروهای درون استان و خصوصاً شهر مشهد، تدبیر امور و سعی در جهت برقراری توازن میان نیروها به نفع دولت و همراستا با شعارها و دیدگاه‌های آن، اقتضاء می‌کند تا در فرآیند انتخاب استاندار خراسان رضوی، از اجماع برآمده از تمامی طیف‌های حامی دولت در این استان بهره گیرند و در نهایت، تنها مسیر انتخاب صحیح را، اجماع حامیان دانند و نه القای افراطیان.

شما به اینان بفرمایید که از بارزترین ملاک‌های قضاوت مردم این استان و سنجش صداقت دولتیان در نزد آنان، می‌تواند کیفیت استانداری باشد که دولت با احترام به نظرات آنان برمی‌گزیند و نه با تحمیل اراده‌هایی دهن کجانه از مرکز. تا حدّی که گستاخی را بدانجا رسانده‌اند که خیل عظیم اعتراضات فعّالین سرشناس این استان را به جوسازی تعدادی محدود تعبیر می‌نمایند.

جناب رئیس جمهور؛

سخن کوتاه، که درد زیاد است و مجال اندک ...

مجموعه نیروهای حامی شما - اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا - قریب به سه ماه پیش، نامه‌ای را تنظیم و به محضرتان ارسال داشته‌اند که در آن ضمن در نظر گرفتن فضای عمومی جامعه، معادلات قدرت، برنامه‌های دولت و نیز مدّنظر قراردادن توانمندی مدیریتی در راستای توسعه متوازن استان، دو گزینه ملّی(آقایان: محسن مهرعلیزاده و محسن هاشمی) و چهار گزینه بومی(آقایان: حسین امینی، هادی پژوهش، حسن رسولی و غلامحسین مظفّری) را پیشنهاد نمودند. امّا در کمال ناباوری، کوچکترین واکنشی نسبت به این حرکت بی‌نظیر(از حیث گستردگی طیف‌های امضاء کننده این نامه) مشاهده نگردید و در مقابل، هر روزه شاهد کنش‌هایی در گوشه و کنار دولت شما بودیم و هستیم که ما را - به صورت مداوم - وادار به واکنش‌های زمان‌بر و فرسایشی می‌نماید.

لذا استدعای ما به محضر جناب‌تان این است تا با تدبیر واسع خویش، مانع از ذبح آمال هواداران بیشمارتان و در مقابل، مایوس نمودن بدخواهان و کینه توزان از ایجاد گسست میان شما و حامیان‌تان در استان همیشه زاینده و سازنده خراسان گردید.

آرزومندیم درخت امید ساکنان این مرز و بوم، به مدد همّت شما بارورتر گردد.

انتهای پیام

کد N77379

وبگردی