آفتاب

تظاهرکنندگان یمنی خواستار سرنگونی دولت و پایان ناامنی شدند

تظاهرکنندگان یمنی خواستار سرنگونی دولت و پایان ناامنی شدند

تهران - معترضان یمنی خواستار سرنگونی دولت این کشور و پایان دادن به عملیات ترور و ناامنی در کشورشان شدند.

شبکه المیادین روز جمعه گزارش داد: هزاران یمنی با برگزاری تظاهرات در شهر صنعا پایتخت این کشور خواستار سرنگونی دولت و پایان دادن به ناامنی در این کشور شدند. ناامنی طی ماه های گذشته موجب قتل ده ها نیروی ارتش و پلیس و شخصیت های سیاسی یمنی شده است.

معترضان راهپیمایی خود را از مکانی در مرکز شهر صنعا آغاز کردند که روز چهارشنبه ˈاحمد شرف الدینˈ عضو ارشد هیات نمایندگی گروه الحوثی در کنگره گفت و گوهای ملی با تیراندازی افراد ناشناس در آنجا ترور شد. معترضان خواستار سرنگونی دولت شدند و این حکومت را ˈفاسد و ناتوانˈ توصیف کردند. تظاهرکنندگان همچنین شعارهای ˈمرگ بر آمریکاˈ سر دادند. معترضان خواستار افشای پشت پرده ترور شخصیت های وابسته به گروه الحوثی شدند.

برخی شخصیت های سیاسی و رهبران گروه الحوثی در این تظاهرات شرکت کردند.

با وجود این که طی ماه های اخیر مردم معترض یمن با برگزاری تظاهرات، خواستار برکناری دولت کنونی شده بودند اما کنگره گفت و گوهای ملی یمن در سند پایانی خود تنها خواستار تغییرات محدود در کابینه شد. این تغییرات افراد حاضر در پست های سیاسی و امنیتی را در بر نمی گیرد و این در شرایطی است که ناامنی و روند ترورها در این کشور رو به افزایش گذاشته است.

ناامنی در یمن طی ماه های اخیر تا آن حد افزایش یافته که چند هفته پیش افراد مسلح القاعده به ساختمان وزارت کشور یمن حمله کردند و ده ها تن از جمله برادرزاده رئیس جمهور را به قتل رساندند. تا کنون بیش از 100 افسر ارتش و پلیس و نیز مسئولان گروه الحوثی توسط افراد مسلح ترور شده اند.

مترجمام** 1491**1337
کد N77261

وبگردی