آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

وهابی‌ها از جریان شیعه هراس دارند

وهابی‌ها از جریان شیعه هراس دارند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)گفت: ما بارها خواسته‌ایم با مخالفان مذهب شیعه مذاکره کنیم، اما آنها حاضر به شرکت در مناظره‌ و بحث و گفت‌وگوها نیستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)گفت: ما بارها خواسته‌ایم با مخالفان مذهب شیعه مذاکره کنیم، اما آنها حاضر به شرکت در مناظره‌ و بحث و گفت‌وگوها نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اختری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول یادآور ماه شیرین اسلامی است، ولادت پیامبر اکرم، هجرت مبارک ایشان و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و امامت و ولایت امام عصر(ع) در این ماه شریف اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به نقش امام صادق(ع) در ترویج اسلام ناب محمدی اظهار کرد: نقش ایشان در ترویج اسلام و حرکت صحیح اسلامی بی‌بدلیل است در زمان آن حضرت بود که اسلام شاخ و برگ پیدا کرد و به ویژه مذهب شیعه جعفری از آن زمان با فرمایشات ایشان شکل گرفت و امروز نیز می‌بینیم که بیش از 300 میلیون نفر شیعه در جهان داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: از آغاز به وجود آوردن مذهب شیعه دشمنان اسلام تلاش کردند که اسلام را از بین ببرند و یا نگذارند پیشرفت کند سعی می‌کردند انحرافاتی در آن ایجاد کنند و مشخصه‌های اصیل اسلامی را تغییر دهند، نمی‌گذاشتند حدیث‌هایی منتشر شود این حرکت‌ها با تغییر دادن روایت پیامبر(ص) و تفسیر آیات کریم شروع شد و تحت هر عنوان با زهد و وارستگی مخالفت می‌کرد. وضعیت به گونه‌ای شد که خانواده علی‌بن ابی‌طالب مجبور شدند مهاجرت کنند، اما امام صادق(ع) بزرگوار از این فرصت استفاده کرده با تاسیس دانشگاه‌های اسلامی و با بیانات شریف خود و نشان دادن راه صحیح تلاش کردند راه شیعه را ادامه دهند و توانستند در آن زمان بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کنند. یکی از مجاهدین شیعه می‌گوید که در زمان آن حضرت سواره و پیاده از علوم مختلفی که ایشان تدریس می‌کردند درس یاد می‌گرفتند.

اختری ادامه داد: امام صادق(ع) نه تنها در معارف قرآن بلکه در علوم طبیعی و علومی که مردم آن زمان به آن احتیاج داشتند شاگردانی را تربیت کردند، برخی علما نوشتند علم در زمان امام صادق(ع) به 500 شاخه تقسیم شد، ضمن اینکه ایشان کوشید این مجموعه شیعه را به عنوان یک مجموعه کامل به دیگران نشان دهد دستگاه حکومتی نیز می‌کوشید با بسته نگه داشتن فضا برای وی جلوی علم آموزی و ارتباط مردم با ایشان را بگیرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مقایسه دوران امامت امام صادق(ع) با زمان فعلی افزود: در زمان ما هم شاهد بودیم که حکومت قبلی جلوی ارتباط مردم با امام خمینی (ره) را می‌گرفتند ما الان در آستانه دهه فجر هستیم و مهم است افراد فرهیخته و دانشجو و همه طبقات مردم از شیعه و سنی دوباره به مطالعات حرکت‌های انقلاب‌شان بپردازند انقلاب اسلامی از عاشورا و مساجد شروع شد.

اختری گفت: در هفته اول ماه ربیع‌الاول امام می‌خواستند به کشور باز گردند، اما حکومت فشار آورد و نگذاشتند امام تشریف بیاورند در نهایت نتوانستند جلوی او را بگیرند همانگونه حکام بنی‌امیه تلاش کرد‌ه‌اند با تفسیرهای اشتباه جلوی اسلام را بگیرند. مردم ما هوشیار بودند و نتوانستند با حمله‌های نظامی آنها را از خواسته‌های خود باز دارند هنوز هم همینطور است و دشمنان آماده‌اند تا جلوی رواج اسلام را بگیرند.

وی با تاکید بر تلاش دشمنان خارجی برای از بین بردن نظام اسلامی گفت: هم دشمنان خارجی و هم صهیونیست و یا حتی برخی کشورهای عربی و به اصطلاح مسلمان امروزه می‌خواهند با اسلام مبارزه کنند، یکی از راه‌های مبارزه‌شان ایجاد اختلاف مذهبی است امروز شاهدیم که خون یک سری انسان بی‌ گناه را به خاطر اینکه مخالف آنها هستند، می‌ریزند. دشمن می‌خواهد با ایجاد این اختلاف مسلمانان را به جان هم بیندازد. اما اسلام در حال رواج پیدا کردن است و بیداری اسلامی حرکت‌های روبه جلویی است که مردم مسلمان دنیا به آن امیدوار هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به رواج وهابیت در میان دشمنان اسلام گفت: اصل وهابیت یک گروه دست ساخته است که هیچ ریشه‌ای در تاریخ ایران ندارد، اما می‌بینیم که در هر جایی خونی ریخته می‌شود دست این افراد لجوج و خشن در میان است اینها حتی در مورد توحید و نبوت نیز حرف‌های پوچ و بی‌معنی می‌زنند.

اختری گفت: متاسفانه دشمنان ما افراد بی‌سوادی هستند و مانند ما عالمان دانشمند ندارند ما بارها گفته‌ایم اگر راست می‌گویند بیایند با ما بحث و گفت‌وگو کنند اینها جرات صحبت کردن نیز با ما ندارند. آنها حتی جرات نمی‌کنند کتاب نهج‌البلاغه را در کشورشان پخش کنند. می‌دانند که در نهج‌البلاغه امام علی(ع) از حقوق حاکم و منشور حکومتی و علم دنیا و آخرت صحبت کردند حتی نمی‌گذارند کتاب المیزان در کشورشان به دست مردم برسد.

وی همچنین ادامه داد: در کشور ما و نمایشگاه‌های کتاب‌مان کتاب‌های ضدشیعه پخش می‌شود و عده‌ای آن را می‌خرند در کتاب‌ فروشی‌های ما نیز کتاب‌های اهل سنت وجود دارد و ما حتی از همان کتاب‌ها برای بیان عقایدمان استفاده می‌کنیم اما در نمایشگاهی در یکی از همین کشورهای عربی نگذاشتند غرفه کتاب جمهوری اسلامی و مجمع اهل بیت کتاب‌های خود را پخش کنند و این نشان می‌دهد آنها از جریان شیعه بسیار می‌ترسند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: ما به عنوان مجمع جهانی اهل بیت که یک مجمع غیر دولتی است برای مبارزه با ضدشیعه‌ها و ارتباط با شیعیان اقصی نقاط جهان به کمک‌های بسیار زیادتر از حال حاضر نیاز داریم. دولت و مردم خیر به مردم کمک می‌کنند اما این میزان کمک در برابر این وهابی‌ها باید بیشتر باشد.

انتهای پیام

کد N77250

وبگردی