آفتاب
دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سرتیپ پاسدار احمد سیاف‌زاده

سرلشکر صفوی:یک کشور با خردمندی اداره می‌شود؛سیاف‌زاده هیچگاه دنبال نام و نان نبود

سرلشکر صفوی:یک کشور با خردمندی اداره می‌شود؛سیاف‌زاده هیچگاه دنبال نام و نان نبود

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سرتیپ پاسدار احمد سیاف‌زاده شب گذشته در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران برگزار شد.

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سرتیپ پاسدار احمد سیاف‌زاده شب گذشته در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سردار احمد سیاف‌زاده مؤمن‌، شجاع‌، مخلص‌، خوش اخلاق و خردمند بود. قوت ایمانش را از نماز‌هایش گرفته بود و قلبش با نور عشق رسول الله (ص) و امام حسین(ع) روش بود. همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت هرچند مسئول عملیات قرارگاه بود.

وی ادامه داد: در عملیات‌های کربلای پنج و والفجر 8 و زمانی که از زمین و آسمان گلوله‌ می‌بارید سیاف‌زاده را دیدم که با آرامش خاصی به کارش ادامه می‌دهد. او از جمله اولین افرادی بود که در شب اول حمله به فاو وارد این شهر شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به رشادت‌های سردار سیاف‌زاده در عملیات والفجر8 گفت: عراق که در سه روز اول این عملیات غافلگیر شده بود روزانه با 300 سورتی پرواز، منطقه را با انواع بمب‌ها به ویژه بمب‌های شیمیایی بمباران می‌کرد و ما 17 هزار مجروح از منطقه خارج کردیم. اینها را گفتم فردا نگویند این‌ها قصه و افسانه است.

وی همچنین گفت: سیاف‌زاده هیچگاه بدنبال نام و نان نبود. ما هم خودمان را پاسدار انقلاب می‌دانیم و هیچ دلبستگی‌ای به درجه و... نداریم. سیاف‌زاده به خاطر شجاعت‌هایش از دستان مبارک مقام معظم رهبری مدال فتح دریافت کرد.

سرلشکر صفوی یادآور شد: سردار سیاف‌زاده خردمند بود. یک کشور را هم انسان‌های خردمند اداره می‌کنند نه انسان‌های دروغگو و «مستبد رأی». جنگ تحمیلی را هم انسان‌های خردمند اداره کردند چون بی‌حساب و کتاب نبود و این نبود که مثلا بدون مقدمه دستور حمله بدهیم به عنوان مثال برای انجام عملیات والفجر 8 شش ماه کار شناسایی انجام شد بنابراین گرجنگ بی‌حساب و کتاب اداره می‌شد چگونه می‌توانستم 70 هزار نیرو را در عملیات والفجر 8 از اروندرود عبور بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:همه اینها گنجینه دفاع مقدس هستند اما آیا می‌توانیم تمام محتوای این گنجینه را استخراج کنیم. این گنج همان رشادت جوانان و بسیجیان، نیروهای ارتش، سپاه و جهاد است که این حماسه بزرگ را برای همیشه تاریخ ایرانی ثبت کردند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: جنگ تحمیلی همچون جنگ‌های صدر اسلام بود و بسیجیان با تبعیت از نایب امام زمان(عج)جنگیدند و امروزه هر کسی در این کشور مسئولیتی دارد باید خودش را مدیون خون شهدا و زحمات ایثارگران و آزادگان بداند.

پیش از سخنان سرلشکر صفوی، محمدجواد سیاف‌زاده فرزند شهید سیاف‌زاده گزارشی از کارهای انجام شده برای گرامیداشت پدرش را ارائه کرد.

سردار احمد سیاف‌زاده از جمله پاسداران حماسه‌آفرینی بود که همه جوانی خود را در جبهه‌ها گذراند. او پس از پایان جنگ هم تا روز رحلت غم‌انگیزش در پی روایت و بازخوانی رخدادهای دفاع مقدس و بیان ایثارگری‌های همرزمانش بود.

وی از فرماندهان سابق دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه و مسئول عملیات قرارگاه کربلا دردوران هشت سال دفاع مقدس بود که در اول بهمن ماه 92 و در شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و به علت عارضه شیمیایی و ایست قلبی دعوت حق و یاران شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام

کد N76796

وبگردی