آفتاب

راه‌چمنی: انتقاد کردن وظیفه شرعی و قانونی شهروندان است

راه‌چمنی: انتقاد کردن وظیفه شرعی و قانونی شهروندان است

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: بدون وجود نقد، اصلاحات امکان‌پذیر نیست و اگر اصلاحات انجام نگیرد رشدی هم صورت نمی‌گیرد و استعدادها شکوفا نمی‌شود.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "انقلاب و کشور متعلق به همه مردم با سلایق سیاسی مختلف است"، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی خدمت به مردم، معصوم نیستند و اشتباهاتی دارند.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا اگر اشکالاتی در دستگاه‌های مختلف نظام دیده شد، مردم با احساس مسئولیت و بر اساس ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و برای اصلاحات امور، انتقادات خود را مطرح کنند؛ البته در اصل هشتم قانون اساسی نیز امر به معروف پیش‌بینی شده است. بنابراین انتقاد جزو وظایف شرعی و قانونی شهروندان است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "در یک جامعه دموکرات، نقد لازم و ضروری است"، تصریح کرد: اگر رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان دموکراسی توانایی نقد نداشته باشند، در واقع ضرورت وجود رسانه‌ها از بین می‌رود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین با تاکید بر اینکه "انتقاد باید از سر دلسوزی و خیرخواهی باشد"، خاطرنشان کرد: در انتقاد نباید به کسی توهین شود یا تخریب شخصیت صورت گیرد و در واقع در نقد باید حدود شرعی و قانونی رعایت شود و منتقدان باید به نحوی عمل کنند که بهانه برای دشمن ایجاد نشود، یعنی نقد آنها به صورت سیاه‌نمایی نباشد.

راه‌چمنی در پایان اظهار کرد: افراد یا دستگاه‌هایی که مورد نقد واقع می‌شوند، باید سعه صدر داشته باشند و در مقابل نقد انجام شده، اقداماتی انجام ندهند که بهانه به دست دشمن داده شود و دشمن اینگونه تبلیغ کند که در ایران اجازه نقد داده نمی‌شود. باید توجه کنیم که دشمن در حال رصد و تجزیه و تحلیل وقایع سیاسی کشور بوده و به دنبال این است که آنها به ضرر نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

انتهای پیام

کد N76704

وبگردی