آفتاب

ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از گسترش خشونت ها در میانمار

ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از گسترش خشونت ها در میانمار

سازمان ملل، ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل در امورانسان دوستانه با ابراز نگرانی از تشدید خشونت ها در میانمار خواستار تحقیقات مستقل در خصوص قتل 40 نفر از مسلمانان ایالت راخین و مجازات عاملان آن شد.

هفته گذشته نیروهای نظامی میانمار با حمله به شهر مونگداو واقع در ایالت راخین بیش از 40 نفر از ساکنان مسلمان این شهر از جمله زنان و کودکان را به قتل رساندند و شمار دیگری را مجروح کردند.

ˈتوماس کوینتاناˈ نماینده ویژه سازمان ملل و مسئول بررسی نظارت بر حقوق بشر میانمار هفته گذشته با صدور بیانیه ای از مسئولین دولتی این کشور خواست با انجام تحقیقات لازم عاملان کشتار فجیع مسلمانان را محاکمه کند.

مقام های دلتی میانمار در واکنش به درخواست سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله نیروهای نظامی به مسلمانان این کشور را ساختگی خواندند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل طی 18 ماه گذشته و در پی درگیری میان بودائی ها و مسلمانان ایالت راخین بیش از 110 هزار نفر از مردم این ایالت خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده اند.

والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل هم روز پنجشبنه با صدور بیانیه دیگری ضمن محکوم کردن خشونت های اخیر در میانمار از آن ها خواسته است با اجرای تدابیر لازم حمایت و حفاظت یکسان از جان شهروندان این کشور را اعم از مسیحی ، مسلمان و یا بودائی تضمین کنند

وی همچنین از مقام های دولتی میانمار خواسته است تا بی درنگ تیمی را مامور تحقیقات بی طرفانه در خصوص حملات اخیر کرده و ضمن اجرای عدالت در مورد مرتکبین ان به حقوق افرادی که در این رابطه بازداشت و زندانی شده اند، احترام بگذارند.

اروپام 2253 **1908
کد N76677

وبگردی