آفتاب

دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در داووس

دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در داووس

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) با دیوید بورک هالتر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سوئیس دیدار و در باره مهمترین موضوعات دو جانبه و مسایل جهانی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشهای خوب سوئیس در برگزاری مذاکرات ایران با 1+5 و میزبانی شایسته این کشور در اجلاس داووس، موفقیت در ارائه این خدمات را ناشی از سیاست بی طرفی سوئیس در نظام بین الملل برشمرد.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به گفتگوهای ایران با 1+5 در ژنو، خاطرنشان کرد: این گفتگوها فرصت خوبی برای اروپا و غرب برای ایجاد شرایطی مناسب در منطقه و جهان فراهم کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به تلاشهای مستمر جمهوری اسلامی ایران در ارسال کمک های انسان دوستانه دارویی و غذایی برای مردم سوریه، گفت: ایران آمادگی دارد در جهت رساندن کمک های سایر کشورها بویژه از اروپا به سوریه حداکثر تلاش خود را انجام دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور سوئیس همچنین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص وضعیت سوریه، مذاکرات هسته ای و برنامه عمل بحث و تبادل نظر کردند.

**1497 1568
کد N76623

وبگردی