آفتاب

دبیرکل سازمان ملل باردیگر بر نقش سازنده ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد

دبیرکل سازمان ملل باردیگر بر نقش سازنده ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد

نیویورک، ایرنا - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت : به رغم عدم حضور ایران درکنفرانس ژنو 2، بان کی مون همچنان معتقد است که تهران نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری برای کمک به حل بحران سوریه دارد و امیدوار است در کنفرانس های آتی مشارکت کند.

به گزارش ایرنا فرهان حق روز پنج شنبه در پاسخ به سوالهای متعدد خبرنگاران درباره آینده همکاریهای تهران با سازمان ملل در بحث بحران سوریه گفت : دبیرکل سازمان ملل همچنان برنقش کلیدی ایران برای کمک به حل بحران سوریه تاکید دارد و تلاش خواهد کرد تا تهران به همکاریهای بین المللی خود در این مسیر ادامه دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال آیا دبیرکل سازمان ملل بعد از برگزاری کنفرانس ژنو 2 با مقام های ایرانی تماسی داشته است، گفت : تا آنجا که من اطلاع دارم بعد از کنفرانس فوق تماسی بین بان کی مون و مقام های ایرانی صورت نگرفته است.

خبرنگاردیگری درباره خشونت های اخیر در میانمار که منجر به قتل 40 نفر دیگر از مسلمانان ایالت راخین شد، پرسید که سخنگوی بان کی مون در پاسخ گفت : والری آیموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک های انساندوستانه در جریان سفر خود به میانمار این جنایت را محکوم و خواستار اشد مجازات برای عاملان آن شده است.

فرهان حق همچنین به حملات اخیر در پاکستان اشاره کرد و گفت : دبیرکل سازمان ملل شب گذشته با صدور بیانیه ای کشتار شماری از کادر درمانی این کشور را محکوم کرد.

خبرنگار دیگری درخصوص وضعیت نشست فردا که قرار است بین نمایندگان دولت سوریه و گروههای مخالف برگزار شود، پرسید که سخنگوی بان کی مون پاسخ داد هنوز اطلاع دقیقی در خصوص نشست مذکور به دست نیامده است.

وی افزود : اخضر ابراهیمی همچنان با نمایندگان دو طرف در خصوص ساختار و مسیر مذاکرات در نشست مذکور در حال رایزنی است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت باید منتظر بود که نتیجه مذاکرات فردا چه خواهد شد تا بر اساس آن قدم های بعدی برداشته شود.

اروپام 2253**1908
کد N76606

وبگردی