آفتاب

ژنرال آمریکایی:جنگ درخاورمیانه به عربستان سعودی کشیده می شود

ژنرال آمریکایی:جنگ درخاورمیانه به عربستان سعودی کشیده می شود

بیروت – ایرنا – یک ژنرال آمریکایی وازفرماندهان سابق پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تاکید کرد که جنگ طایفه ای درخاورمیانه به کشورهای زیادی از جمله عربستان سعودی کشیده می شود وپیامدهای آن براروپا واسراییل تاثیر می گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل ازشبکه ماهواره ای« المیادین»، ژنرال«جیمز استافریدیس » با هشدار درباره گسترش دامنه درگیری ها درمنطقه خاورمیانه،گفت که جنگ طائفه ای درسوریه وعراق شروع شده ودامنه آن به دیگر کشورهای منطقه کشیده می شود ویادآور جنگ های مذهبی اروپا درقرن های 16 و17میلادی است.

وی که با نشریه ویژه امور نیروهای مسلح به نام « استارزآند استرایبس» گفت وگو کرده است ، خاطرنشان کرد که لبنان بیش ازدیگر کشورهای مستعد ورود به جنگ است واین روند تهدیدی واقعی برای امنیت قاره اروپا است.

استافریدیس که درگذشته درجنگ افعانستان وبمباران هوایی لیبی نقش داشته است، تاکید کرد: با شعله ور شدن آتش درگیری های بین گروه های تکفیری و تندروها و شروع تسویه حساب های داخلی آنها ، بزودی وبا سرعت خطرآنها که مدعی تشکیل امارت اسلامی درعراق وسوریه هستند، به دیگر کشورهای همسایه حتی دورتر کشیده می شود.

این آدمیرال نیروی دریایی آمریکا افزود که انتظار می رود کشورهایی که با خطر تکفیری های تندرو مواجه هستند ، شامل کشورهای عضو ناتو در اروپا و دوستان وهمپیمانان آمریکا درمنطقه ازعربستان سعودی تا اردن وحتی رژیم اسراییل شود.

این نشریه نوشته است که استافریدیس درعملیات جاری درمنطقه بالکان وگشتی های ساحلی مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی هم شرکت داشته است.

خاورم ** 1324**536
کد N76589

وبگردی