آفتاب
زیباکلام:

روحانی لحن صحیح دیپلماسی را نمایان کرد /حضور سرمایه گذاران مستلزم حل مذاکرات هسته ای

روحانی لحن صحیح دیپلماسی را نمایان کرد /حضور سرمایه گذاران مستلزم حل مذاکرات هسته ای

تهران- ایرنا- یک کارشناس مسائل سیاسی سخنان و لحن روحانی در اجلاس داووس و سایر نشست های خارجی را مناسب خواند و گفت: رییس دولت تدبیر و امید با لحن دیپلماسی به دنبال استیفای حق ملت ایران است.

ˈصادق زیبا کلامˈ عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: رییس جمهوری اسلامی ایران همان صحبت های کارگشای گذشته از سوی کشورمان را در دنیا مطرح و بر صلح آمیز بودن حقوق هسته ای و یا دعوت از سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی ادامه داد: دکتر روحانی لحن توهین آمیزی را که در دوران دولت نهم و دهم گاهی استفاده می شد، کنار گذاشته و با رفتاری دیپماتیک و لحنی مودبانه خواهان استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از صحبت های مطرح شده از سوی رییس جمهور سابق در برخی مجامع و اجلاس های جهانی گفت: نگاه این دو رییس جمهور با هم متفاوت است و روحانی رویکرد کشور را با سخنان و لحنی متفاوت دنبال می کند و در داووس نیز این را دوباره ثابت کرد.

زیبا کلام صحبت های مطرح شده از سوی رییس جمهوری مبنی بر دعوت از صاحبان سرمایه را مستلزم حل مسئله هسته ای کشورمان با 1+5 دانست.

وی اضافه کرد: باید مذاکرات هسته ای که اکنون در ابتدای راه قرار دارد حل و فصل شود تا حضور سرمایه های خارجی و صاحبان تولید در کشور محقق شود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره توافقنامه ژنو نیز گفت: در داخل دو کشور ایران و آمریکا برخی تندروها مخالف حل این موضوع هستند و گاهی مانع تراشی هایی انجام می دهند.

زیباکلام خاطر نشان کرد: البته برخی مخالفان مذاکره ژنو در داخل علت این کار را کمک به تیم هسته ای عنوان کرده اند که از جهاتی درست است اما بعضی دیگر بی دلیل و به خاطر مخالفت با دولت یازدهم به رفتار خود ادامه می دهند که اشتباه است.

وی اضافه کرد: برخی مخالفت ها با انگیزه مخالفت با دکتر روحانی و شعار اعتدال است که امیدواریم این مشکلات هسته ای هر چه زودتر حل شود.

سیام**7261**1436
کد N76485

وبگردی