آفتاب
وزیر کشور:

محور بودجه 93 تولید، سرمایه گذاری و کاهش تورم است

محور بودجه 93 تولید، سرمایه گذاری و کاهش تورم است

تهران- ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه محور بودجه سال 93 تولید، سرمایه گذاری و کاهش تورم است، افزود: دولت تدبیر و امید در راستای تولید ملی، رفع بیکاری و کاهش تورم حرکت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور، رحمانی فضلی در دیدار مردمی با اهالی منطقه مهرآباد جنوبی اظهار داشت: در 35 سال گذشته بر خلاف همه فشارها و تهدیدهای دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ایران جایگاه بسیار رفیع تری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته دشمن از هر اقدامی علیه کشورمان کوتاهی نکرد و در تهدیدهای مختلف عنوان می کردند که با این تحریم ها ایران دیگر قدرتی نخواهد داشت.

وزیر کشور اضافه کرد: در تحریم های اخیر نگذاشتند نفت ایران به فروش برسد، بانک ها را تحریم کردند و پول هایی که باید وارد کشور می شد را بلوکه کردند اما با تمام این تحریم ها ملت مقاومت کرد و با تدبیرهای مقام معظم رهبری نیز نتوانستند ضربه ای را وارد کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مقدمات لغو تحریم های مشخص شده در این 6 ماه انجام شد و دولت نیز تمام تلاش خود را دارد که با سیاست های کلان کشور و تدابیر مقام معظم رهبری طی این 6 ماه مسیر خود را طی کند.

وی افزود: هم اکنون 90 نفر از تجار فرانسوی و تعدادی از تجار آلمانی در رابطه با تبادلات اقتصادی با ایران مذاکراتی داشته اند.

وزیر کشور در خصوص موضوع سوریه نیز اظهار داشت: سوریه مسئله اصلی در دنیا است و هم اکنون نیروهایی به نام های تکفیری و وهابی در تشکیلات القاعده و دیگر گروهها شکل گرفته اند و خون مسلمانان را می ریزند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نیروهای تکفیری در سوریه دست پرورده های آمریکا و اسرائیل هستند، گفت: این فرقه ها که در سوریه شکل گرفته قصد دارند برنامه های آمریکا را در این منطقه اجرایی کنند.

وی درمورد اجلاس ژنو 2 گفت: مسئولان امر مجبور بودند ایران را در مذاکرات دعوت کنند ولی با فشارهایی که از سوی آمریکا آورده شد دعوت از ایران را لغو گردید ؛ البته نظر ایران به عنوان تأثیرگذارترین کشور می توانست در مسیر حق و عدالت برای سوریه موثر باشد.

وزیر کشور همچنین درباره شرایط داخلی گفت: آن چیزی که موجب قدرت و عظمت ما شده است وحدت و انسجام حول رهبری و حمایت های ایشان است.

رحمانی فضلی درخصوص فعالیت های اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: باید در راستای تولید ملی، رفع بیکاری و کاهش تورم اقدام کنیم. در طی 5 سال گذشته نیز مقام معظم رهبری سال های مختلف را با موضوعات اقتصادی نامگذاری کرده اند.

وی گفت: در زمان حاضر با ثبات اقتصادی و عدم نوسانات ارزی مواجه شده ایم و اوضاع داخلی کشور در حال بهبود است.

وزیر کشور همچنین در این سفر درون شهری که به اتفاق استاندار و فرماندار انجام داد با خانواده های شهدا نیز دیدار و گفت و گو کرد.

سیام(1)**7261**1588
کد N76387

وبگردی