آفتاب
آیت‌الله نوری همدانی:

عربستان سعودی آتش‌افروز جریانی است که مانع حضور ایران در ژنو 2 شد

عربستان سعودی آتش‌افروز جریانی است که مانع حضور ایران در ژنو 2 شد

اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند بنابراین این کشورها در جریان ژنو 2 جمع شدند و مطرح کردند ایران نباید در ژنو 2 شرکت کند.

یکی از مراجع تقلید قم گفت: اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند و در جریان ژنو 2 این کشورها جمع شدند و مطرح کردند که ایران نباید در ژنو 2 شرکت کند.

به گزارش ایلنا، از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر جهاد و دفاع نباشد زمین را فساد فرا می‌گیرد، اظهار کرد: در برابر هر دشمنی مانند کفر، نفاق و صهیونیسم که در برابر اسلام ایستاده باشد، دفاع لازم است.

وی خاطرنشان کرد: شکل دفاع تفاوت می‌کند برخی اوقات دفاع شمشیر و برخی اوقات قلم است، البته باید در نظر داشت در دوران کنونی اینترنت،‌ سایت‌ها و دنیای مجازی گسترده‌تر شده است و مسائل فراوانی علیه اسلام مسلمانان وجود دارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: ‌باید در برابر هر تهاجمی مجهز باشیم و در برابر هر هجمه‌ای باید دفاع گسترده،‌ متنوع و کافی باشد.

وی با اشاره به آیه 40 سوره حج گفت: اگر دفاع نباشد تمام عبادت‌گاه‌ها را از بین می‌برند به عنوان مثال در بحرین مساجد را تخریب می‌کنند زیرا مسجد نقش مهمی در تصمیمات داشته و تصمیمات مهم از مسجد شروع و به مسجد هم ختم می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فعالیت سازمان تبلیغات در دوران کنونی بسیار مهم و وسیع است، گفت: اکنون در کشورهای اسلامی مانند تونس،‌ مصر، یمن، بحرین و... قیام‌هایی صورت گرفته و این بیدارگری به کشورهای اروپایی ‌و سرانجام به آمریکا رسید و 99 درصد مردم در برابر یک درصد قیام کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کشورهای اسلامی سیاسی و مشکل کشورهای اروپایی اقتصادی است بنابراین در زمینه‌ مشکلات خود از شما جواب می‌خواهند زیرا اسلام پاسخگوی مسائل و مشکلات در همه زمان‌هاست.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: اهل تسنن با تفسیر قرآن علیه ما کار کردند و سعی کردند نقش اهل بیت(ع) را کمرنگ کنند که در این زمینه باید آگاه باشیم زیرا مسئولیت ما در پاسخگویی و دفاع سنگین است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ اکنون دنیای عجیبی است و این انقلاب در برابر کفر، ‌الحاد و صهیونیست ایستاده است و این کشورها از انقلاب سیلی خوردند بنابراین این کشورها در جریان ژنو 2 جمع شدند و مطرح کردند ایران نباید در ژنو 2 شرکت کند. عربستان سعودی آتش‌افروز این جریان است و به دیگران کمک می‌کند که با انقلاب و شیعه بجنگند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در برابر دنیای این‌چنینی هستیم بنابراین باید دفاع قوی با فکر، برنامه و مشورت داشته باشیم و بدانیم کسی که در راه خدا گام بردارد، خداوند نیز به او کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های صحیفه نور تمام کلمات امام خمینی(ره) را در خود گنجانده است و ایشان با فکر و اندیشه خود توانست تحولی به وجود آورد بنابراین باید آثار ایشان را به دقت مطالعه کنیم و به کار بندیم.

این مرجع تقلید با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) گفت: ولایت فقیه از ارکان اصلی انقلاب است ولی کشورهای اسلامی که قیام کردند از این رکن محروم هستند بنابراین به نتیجه نمی‌رسند.

وی یادآور شد: مردم از دیگر ارکان انقلاب هستند به طوری که اکنون هزاران نفر عاشق شهادت وجود دارد که این قدرت سبب شده ایران آرامش و امنیت داشته باشد.

کد N76094

وبگردی