آفتاب

دو زن انگلیسی به اتهام ارتباط با تروریسم در سوریه، دادگاهی شدند

دو زن انگلیسی به اتهام ارتباط با تروریسم در سوریه، دادگاهی شدند

لندن - ایرنا - دو زن انگلیسی که هفته گذشته به اتهام ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه بازداشت شده بودند، روز پنجشنبه رسما دادگاهی شدند.

به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس پس از دستگیری این دو زن جوان در پنجشنبه هفته گذشته، رسما آنها را به ارتکاب جرایم تروریستی مرتبط با سوریه متهم کرد.

ˈامل الوهابیˈ 27 ساله هنگامی که قصد داشت با مقادیر قابل توجهی وجه نقد عازم استانبول شود، در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت شد.

ساعاتی بعد در همان روز یک زن 26 ساله به نام ˈنوال مساعدˈ در خانه ای واقع در شمال غرب لندن بازداشت شد.

پلیس متروپلیتن لندن در بیانیه ای گفت: این دو زن بطور مشترک وارد فعالیت هایی در زمینه نقل و انتقالات مالی شده بودند که این فعالیت ها مرتبط با اهداف تروریستی بوده است.

ˈدلایل کافی وجود دارد که نشان می دهد این دو نفر احتمالا از نحوه استفاده از این پول ها و هدف نهایی که مرتبط با تروریسم بوده، آگاه بوده اند.ˈ

در این بیانیه تاکید شده است: واحد ضدتروریسم پلیس متروپلیتن لندن به تعقیب افراد و شبکه هایی که از فعالیت های تروریستی مرتبط با سوریه حمایت می کنند، ادامه خواهد داد.

این دو زن روز پنجشنبه با اتهام ˈارتکاب، مقدمه چینی و تحریک اقدامات تروریستیˈ در دادگاه وست مینستر لندن حضور می یابند.

پلیس انگلیس طی 10 روز گذشته حداقل چهار مرد جوان را که از استانبول ترکیه وارد فرودگاههای مختلف لندن شده بودند، به اتهام دخالت در فعالیت های تروریستی در سوریه، دستگیر کرده است.

به گفته سازمان های امنیتی انگلیس، در حال حاضر چند صد نفر از افراد تندروی انگلیسی در کنار گروههای تروریستی وابسته به القاعده در سوریه می جنگند.

اروپام**345
کد N76079

وبگردی