آفتاب

سخنرانی حسن روحانی در داووس از شبکه های خبری مستقیم پخش شد

سخنرانی حسن روحانی در داووس از شبکه های خبری مستقیم پخش شد

تهران- ایرنا- رسانه های بین المللی امروز (پنجشنبه) با قطع برنامه های خبری و عادی خود، سخنان حسن روحانی رییس جمهوری در مجمع جهانی داووس را زنده پخش کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های بین المللی از جمله تلویزیون بی.بی.سی در بخشهای عربی، فارسی و بین الملل، راشا تودی، الشرقیه، الجزیره و سی ان ان اقدام به پخش همزمان سخنان رییس جمهوری کردند.

چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی داووس روز چهارشنبه با سخنرانی روحانی به عنوان مهمان ویژه در سوییس آغاز شده و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

بی بی سی فارسی پنج ساعت پیش از آغاز برنامه رسمی خود، مبادرت به اجرای برنامه ویژه کرد که محور این برنامه شرکت روحانی در نشست داووس بود.

این رسانه در برنامه ویژه خود، از ˈامیر پایورˈ به عنوان کارشناس اقتصادی دعوت کرد و با نگاه مثبت به اظهار نظر در باره سخنان روحانی پرداخت.

پخش گفت و گوی کلاوس شواب موسس مجمع جهانی اقتصاد با رییس جمهوری اسلامی ایران، از دیگر بخشهای برنامه ویژه بی بی سی فارسی بوده است.

روحانی روز چهارشنبه برای شرکت در این نشست عازم سوییس شد و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال 1971 (دی 1350) در شهر داووس سوئیس راه اندازی شد. کلاوس شواب موسس مجمع جهانی اقتصاد است. وی که یک فرد آلمانی تبار است بعد از تاسیس این مجمع به عنوان استاد در دانشگاه ژنو مشغول تدریس شد.

وی همچنین مجمع مدیریت اروپایی را که یک سازمان غیرانتفاعی بود، در ژنو راه اندازی کرد و با کمک این مجمع، سران تجاری و صنعتی اروپا را هر ساله در ماه ژانویه به داووس فرا می خواند. پس از آن، برگزاری جلسات منطقه ای در کشورهای مختلف جهان بعد از برگزاری اجلاس سالانه داووس به برنامه کاری این مجمع اضافه شد و از سال 1979 مجمع مدیریت جهانی انتشار گزارش رقابت اقتصادی جهانی را نیز بر عهده گرفت.

در سال 1987 ˈمجمع مدیریت اروپاˈ به ˈمجمع اقتصاد جهانیˈ تغییر نام داد و با توسعه حوزه کاری خود تلاش کرد تا اختلافات و مشکلات جهانی را حل کند.

ایرانم**1485**
کد N76055

وبگردی