آفتاب

سبحانی نیا: اجلاس داووس تریبونی برای اعلام مواضع اقتصادی ایران است

سبحانی نیا: اجلاس داووس تریبونی برای اعلام مواضع اقتصادی ایران است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اجلاس داووس را تریبونی برای اعلام مواضع اقتصادی ایران توصیف کرد و گفت: با لغو بخشی از تحریم ها در ایران، بسیاری از شرکت ها و کشورها مایل به همکاری اقتصادی با ایران هستند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به حضور رییس جمهوری در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس، اظهار داشت: مجمع جهانی اقتصاد مهمترین رویداد اقتصادی در جهان است که کشورهای اثرگذار در اقتصاد جهانی به همراه فعالان بخش خصوصی و شرکت های بزرگ حضور مستمر و پررنگی در آن دارند زیرا چشم انداز اقتصاد جهان در یک سال آینده در این اجلاس رقم می خورد.

وی با بیان اینکه بعد از نزدیک به یک دهه هیات ایران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس داووس شرکت کرده است، گفت: اجلاس این دوره، نخستین اجلاس بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید در ایران است، لذا می تواند فرصتی برای تبیین سیاست های دولت در عرصه اقتصاد، سیاست و تعاملات جهانی باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس دولت یازدهم با حضور در اجلاس داووس و انجام دیدارها و رایزنی ها با سران و شخصیت ها در حاشیه این اجلاس تلاش دارد تا از این فرصت برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

سبحانی نیا حضور ایران در این اجلاس جهانی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: دنیا مایل است که مواضع ایران در عرصه های مختلف بویژه اقتصاد و سیاست را بشنود و از آنجا که ایران نیز به دنبال گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی با دنیا است، باقوت در عالی ترین سطح در داووس شرکت کرده است.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: حضور ایران در داووس آثار و خدمات خوبی را بویژه در حوزه های اقتصادی برای ایران به همراه دارد به طوری که می تواند مشارکت بیشتر ایران در اقتصاد جهانی را رقم بزند.

وی به آغاز اجرای برنامه اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 و لغو بخشی از تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: در فضای جدیدی که به نفع جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است، بسیاری از کشورها و شرکت ها مایل به گسترش همکاری های اقتصادی با ایران هستند.

سبحانی نیا، تعامل با جهان را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: حضور رییس جمهوری ایران در داووس آن هم بعد از لغو بخشی از تحریم ها علیه ایران می تواند این پیام را به دنیا داشته باشد که ایران در فضای جدید بوجود آمده مایل است همکاری های اقتصادی خود را با جهان توسعه دهد و به شرایط مطلوب بازگرداند.

به گزارش ایرنا، مجمع جهانی اقتصاد که اولین بار سال 1971 در داووس سوئیس برگزار شد، در چهل و چهارمین نشست خود برای اولین بار میزبان رییس جمهوری از ایران است.

بیش از دوهزار و 500 شخصیت سیاسی، مقام نهادهای بین المللی، مدافع حقوق بشر و بازیگران بین المللی برای شرکت در چهل و چهارمین مجمع جهانی اقتصاد داووس دعوت شده اند که از این میان 40نفر روسای دولت های کشورهای شرکت کننده در نشست هستند.

مجمع جهانی اقتصاد، بنیادی غیرانتفاعی است که ˈکلاوس شوابˈ استاد آلمانی دانشگاه ژنو آن را به عنوان ˈمجمع مدیران اروپاییˈ در سال 1971 در ژنو بنیان گذاشت. شواب در تابستان 1971 اولین مجمع مدیران اروپایی را با دعوت از 444 مدیر اجرایی شرکت های اروپای غربی در مرکز کنگره داووس برگزار کرد و بعد از آن این نشست هر ساله اواخر ژانویه برگزار می شود.

سیام**2025**1558
کد N75984

وبگردی