آفتاب

لاریجانی: رسانه ها زمینه ساز همگرایی ملی باشند

لاریجانی: رسانه ها زمینه ساز همگرایی ملی باشند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مطبوعات و رسانه های گروهی باید زمینه ساز وفاق و همگرایی ملی در جامعه برای توسعه کشور باشند.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم افزود: در صورتی که رسانه ها دچار سیاست زدگی شوند، نمی توانند کمک چندانی به تحقق این امر کنند.

وی با اشاره به اینکه در مطبوعات کشور توجه به مسائل سیاسی پررنگ و به دیگر مسائل از جمله مسائل اقتصادی کمرنگ است، افزود: اگر ما می خواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باره اقتصاد مقاومتی و افزایش توان ملی را محقق کنیم، باید سمت و سوی رسانه ها به طرف مسائل اقتصادی جلب شود.

وی افزود: در زمان حاضر مهمترین مساله در حال بررسی در مجلس، لایحه بودجه است، باید دید چند درصد مردم در باره آن اطلاع دارند.

لاریجانی گفت: لایحه بودجه راهنمای عملی حرکت کشور در سال آینده است و لازم است مردم بدانند سطح پرش ما در بحث اقتصادی، تولیدی ، کشاورزی و توجه به بخش خصوصی چقدر است.

وی افزود: ما انتظارمان از مطبوعات و رسانه ها این است که به این مقولات که در راستای توسعه کشور است، توجه بیشتر کرده و اطلاع رسانی کاملی دراین زمینه داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها همیشه این دغدغه را منعکس می کنند که مهمترین اولویت کشور بحث معیشت مردم است، اما تبلور آن در مطبوعات چقدر است.

وی افزود: در سفری که به هند داشتم با وجودی که این کشور چهار راه دیپلماتیک جهان است و مسائل سیاسی و فرهنگی برد زیادی دارد اما مشاهده کردم 80 درصد اخبار و گزارش های آنها اقتصادی و در راستای توسعه هند است

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که با تقویت وفاق ملی توسط مطبوعات، ایران اسلامی بیش از پیش در مسیر افزایش توان ملی حرکت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه شب با سفر به قم مجموعه دیدارهایی را با علما و مراجع و مسوولان نهادهای این شهر آغاز کرد.

2929

 

 

کد N75931

وبگردی