آفتاب

حضور گسترده نیروهای ارتش در طرابلس

حضور گسترده نیروهای ارتش در طرابلس

بیروت – ایرنا – پس از درگیری های خونین چند روز گذشته در مناطق مختلف شهر طرابلس در شمال لبنان، نیروهای ارتش این کشور در این شهر حضور پر رنگ یافته و آرامشی نسبی را برقرار کرده اند.

به گزارش ایرنا، صبح پنجشنبه با حضور گسترده نظامیان ارتش لبنان در مناطق مختلف طرابلس، نوزدهمین دور از درگیری های خونبار مذهبی در این شهر بین مناطق سنی نشین «باب التبانه» و علوی نشین «جبل محسن» پایان گرفت.

در این دور از درگیری ها که مدت شش روز به طول انجامید، هفت تن کشته و 70 تن از شهروندان طرابلسی زخمی شدند و خبرها حاکی است که دو سرباز ارتش لبنان نیز در این درگیری ها کشته شده اند.

در طی درگیری های اخیر هشت نظامی دیگر از ارتش لبنان نیز زخمی شدند و برای اولین بار ارتش در راستای حفظ امنیت طرابلس، تانک های خود را وارد مناطق مختلف این شهر کرده است.

شهر طرابلس لبنان از آغاز بحران سوریه در سال 2011میلادی، تاکنون همواره کانون درگیری های مسلحانه میان گروههای مسلح مخالف و موافق نظام سوریه در مناطق جبل محسن و باب التبانه بوده است و طرابلس برای نوزدهمین بار از زمان شروع بحران سوریه، شاهد این نوع از درگیری های مسلحانه بوده است .

خاورم**2024**1566
کد N75820

وبگردی