آفتاب

عفو بین‌الملل: خشونت‌های دولت مصر به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

عفو بین‌الملل: خشونت‌های دولت مصر به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که مسئولان مصری از تمامی ابزارهای موجود برای نقض حقوق بشر استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، در این گزارش عفو بین‌الملل که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، تاکید شده است که از زمان عزل محمد مرسی،‌ رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در سه ژوئیه گذشته مصر شاهد اوضاع نابسامانی در زمینه حقوق بشر و آزادی‌ها بوده است.

در همین راستا، "حسیبه حاج صحراوی"، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد: مصر ظرف هفت ماه گذشته شاهد ضربه‌های ویرانگری به حقوق بشر بوده است و خشونت‌های نظام این کشور به مرحله بی‌سابقه رسیده است.

وی افزود: با این قبیل اقدامات مصر به سمت خشونت و درگیری‌های بیشتری سوق پیدا می‌کند و اگر مسئولان مصری رویکرد خود را تغییر ندهند و تدابیری را اتخاذ نکنند که نشانگر احترام آنها به حقوق بشر و قوانین باشد، اوضاع نابسامان‌تر می‌شود. آنها باید زندانیان را هر چه سریعتر آزاد کنند، چرا که در غیر این صورت زندان‌های مصر پر از بازداشت‌شدگانی می‌شود که به صورت غیرقانونی حبس شده‌اند و کالبدشکافی‌ها و بیمارستان‌ها نیز میزبان قربانیان اقدامات خشونت‌آمیز پلیس خواهد بود.

حسیبه حاج صحراوی خاطرنشان کرد: با سیاست‌های کنونی نظام مصر خیانتی به آرمان‌های انقلاب 28 ژانویه که ندای آزادی و عدالت اجتماعی را سر می‌داد، صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N75597

وبگردی