آفتاب

حضور 5 وزیر همزمان با بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های اقتصادی مجلس

حضور 5 وزیر همزمان با بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های اقتصادی مجلس

تهران - ایرنا- هفته آینده کمیسیون های اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس در دو نوبت، جلساتی با 5 وزیر نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور و کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی روز دوشنبه هفتم بهمن بررسی طرح اصلاح تبصره(5) بند(الف) ماده(3) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی اعاده شده از شورای محترم نگهبان و بررسی نهایی گزارش نظارتی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی را در دستور کار دارد.

بررسی طرح یک فوریتی تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواد، طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداری ها و دهیاری های کشور در دستور کار این کمیسیون ویژه قرار گرفته است.

کمیسیون ویژه بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران، روز یکشنبه ششم بهمن بررسی طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ادامه می دهد.



** کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی نیز روز یکشنبه به بررسی لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی و طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی می پردازند.

روز سه شنبه نیز بررسی لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم و لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نشستی با مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند داشت تا گزارش عملکرد این وزارتخانه و برنامه های آن برای سال آینده تشریح شود.



** کمیسیون انرژی

ششم بهمن اعضای کمیسیون انرژی به بررسی لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز می پردازند.

بررسی لایحه یک شوری اساسنامه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) با حضور مسوولان وزارتخانه های نیرو و دادگستری، معاونت نیروی انسانی رییس جمهوری، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

اعضای کمیسیون انرژی طرح یک شوری حمایت از صنعت برق کشور با حضور مسوولان وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را بررسی می کنند.

«حمید چیت چیان» وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات «سیدحسین نقوی حسینی» نماینده ورامین، «امید کریمیان» نماینده مریوان و «زهره طبیب زاده نوری» نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر روز سه شنبه به کمیسیون انرژی دعوت شده است.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت میهمان دیگر روز سه شنبه کمیسیون انرژی است تا به سوالات «زهره طبیب زاده نوری» نماینده تهران، «مؤید حسینی صدر» نماینده خوی پاسخ دهد.

کارگروه فروش نفت روز دوشنبه هفته آینده بررسی توان بخش خصوصی در فروش نفت را با حضور مسوولان وزارت نفت در دستور کار دارد و کارگروه اساسنامه شرکت ملی نفت ایران روز سه شنبه به بررسی پیش نویس اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می پردازد.



** کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری) را بررسی می کنند و روز سه شنبه هشتم بهمن میزبان «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به 4 سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه است.

«شهلا میرگلوی بیات» نماینده ساوه و زرندیه، «محمدصالح جوکار» نماینده یزد و صدوق، «امیر خجسته» نماینده همدان، «سیدمحمد بیاتیان» نماینده بیجار و گروس، «عوض حیدرپور» نماینده محترم شهرضا و دهاقان نیز هر کدام یک سوال از وزیر صنعت و معدن و تجارت مطرح کرده اند.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز روز یکشنبه جلسه خواهد داشت و کارگروه بررسی سؤال نمایندگان محترم مجلس در این کمیسیون نیز در این روز به بررسی علل عدم تولید سیمان سفید در کارخانه سیمان ارومیه می پردازد.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس نیز روز سه شنبه به بررسی گزارش های واصله به هیأت تحقیق و تفحص می پردازد.



** کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه به عنوان کمیسیون فرعی درباره طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری) رای گیری می کنند.

این کمیسیون همچنین روز یکشنبه درباره طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری (ارجاعی از صحن علنی مجلس برای بررسی شور دوم) رای گیری می کنند.

بررسی طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی ها و طرح ارزیابی زیست محیطی ایران مواد ارجاعی: ماده(9) و تبصره(3) ماده(9) در دستور کار این کمیسیون است.

روز سه شنبه هشتم بهمن ماه اعضای این کمیسیون بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را ادامه می دهند ضمن اینکه از «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات «مقداد نجف نژاد» نماینده بابلسر، «حمیدرضا پشنگ» نماینده خاش و «ایرج ندیمی» نماینده لاهیجان دعوت کرده اند.

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به جلسه روز سه شنبه این کمیسیون دعوت شده است تا به سوالات «فرهاد بشیری» نماینده پاکدشت، «سیدموید حسینی صدر» نماینده خوی باشند.

وزیر نفت نیز پاسخگوی سوالات «شهباز حسن پور» نماینده سیرجان و «غلامرضا اسدالهی» نماینده تربت جام است.



**کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

یکشنبه 6 بهمن ماه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی، تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی می پردازد و روز سه شنبه 8 بهمن ماه دعوت از «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جهت پاسخگویی به سؤال «سیدباقر حسینی» نماینده زابل، زهک و هیرمند به نمایندگی از 4 نماینده را در دستور کار دارد.

همچینین وزیر نیرو روز سه شنبه برای پاسخگویی به سؤالات «عبدالله تمیمی» نماینده شادگان، «محمد حسن نژاد» نماینده مرند و جلفا، «یونس اسدی» نماینده مشکین شهر میهمان کمیسیون کشاورزی مجلس خواهد بود.

این کمیسیون همچنین روز سه شنبه به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک کشاورزی خواهند پرداخت.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور و هیات تحقیق و تفحص از عملکرد تبصره (13) نیز روز یکشنبه با حضور مسوولان ذی ربط جلسه ای تشکیل خواهد داد.

سیام**9103**1572
کد N75306

وبگردی