آفتاب
وزیر امور خارجه ایتالیا :

تعدیل تحریم های ایران،بازرگانان را به حرکت در می آورد

تعدیل تحریم های ایران،بازرگانان را به حرکت در می آورد

رم - ایرنا - خانم ˈاما بونینوˈ وزیر خارجه ایتالیا در حاشیه کنفرانس ژنو 2 در سوییس گفت: با تعدیل تحریم های ایران، بازرگانان ایتالیایی به حرکت در می آیند.

به گزارش ایرنا ازخبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، بونینو در حاشیه کنفرانس ژنو 2 درپاسخ به سوال خبرنگاران ایتالیایی مبنی تاثیرات تلاش اسراییل برای جلوگیری از نزدیکی سیاسی و اقتصادی میان ایتالیا و ایران گفت: این مساله ربطی به متوقف کردن و یا نکردن روابط اقتصادی با ایران ندارد، ما در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه فهرستی را منتشر کرده ایم تا معنی تعدیل تحریمات را روشن کنیم و اینکه کدام تحریم ها تعدیل و کدام باقی می مانند و بازرگانان می توانند به آن مراجعه کرده و طبق آن عمل کنند.

آنسا سپس به نقل از روزنامه اسراییلی ˈ ماریوو ˈ نوشت: ˈYuval Steinitzˈ وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته در ماموریتی سری به رم سفر کرد تا از طریق رایزنی با مقامات ایتالیایی از نزدیکی آشکار سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایتالیا جلوگیری کند و گفته می شود که یک نماینده دیگر اسراییل نیز در همین راستا به مسکو سفر کرد.

دراین مقاله تحت عنوان ˈشخصیت های اسراییلی به دنبال جلوگیری از تجارت های بزرگ میان ایران، روسیه و ایتالیا ˈ نوشت : اسراییل نگران نزدیکی میان ایران ، ایتالیا و روسیه است و از لغو تحریم ها علیه ایران می هراسد و حتی نتانیاهو از لتا خواسته است تا نزدیکی با ایران را کندتر کند.

در ادامه این مقاله آمده است: ایتالیا بی صبرانه در انتظار ازسرگیری روابط اقتصادی با ایران است و اما بونینو وزیر خارجه نیز اخیرا به تهران سفر کرده و قرار است ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر این کشور نیز به این کشور سفر کند. ایتالیا با نزدیکی خود به ایران این حس را در میان ایرانی ها ایجاد کرده که انزوا و تحریمات بزودی تمام می شوند.

اروپام ** 2171/1547
کد N75246

وبگردی