آفتاب

کلیسای آمریکا سال‌ها تجاوز به کودکان را پنهان کرده است

کلیسای آمریکا سال‌ها تجاوز به کودکان را پنهان کرده است

پس از آنکه گزارش شد یک کشیش آمریکایی در سال 1979 میلادی به پسری 13 ساله تجاوز و وی را با اسلحه تهدید کرده تا سکوت اختیار کند، سراسقف شیکاگو به والدین این پسربچه اطمینان داد که اگر چه این کشیش تحت پیگرد قرار نگرفته اما تنبیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ویلیام کلاتیر، کشیش آمریکایی که تاکنون به هتک ناموس و آزار کودکان دیگر نیز متهم شده، یک سال بعد یعنی سال 1980 به خدمت کشیشی بازگشت و پیش از استعفایش در سال 1993 میلادی یعنی دو سال پس از شکایت والدین این پسر بچه به انجام تجاوزات بیشتری متهم شد.

بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده که نشان می‌دهد سراسقفی آمریکا چطور تلاش کرده تا از انتشار رسوایی کشیش‌ها در رابطه با تجاوز به کودکان جلوگیری کند، مقام‌ها به دلیل توبه و ابراز پشیمانی کلاتیر هیچ اقدامی علیه تجاوزات و گناهان پیشین وی انجام ندادند.

مقام‌های عالی‌رتبه سراسقفی آمریکا در حالی که سال‌ها از هر کشیش‌نشینی، روحانی‌ها را متهم می‌کرد، در تلاش بودند تا رسوایی‌های این روحانیان را از ملاء عام پنهان کنند.////////

مدارک رد و بدل شده میان وکلای این سراسقفی و قربانیان نشان می‌دهد که چطور جان کودی و جوزف برناردین، کاردینال‌های وقت اغلب این انتصاب‌های مجدد را تایید می‌کردند.

در حالی که داستان‌های ناراحت‌کننده تجاوز جنسی روحانیون کلیسای کاتولیک سراسر جهان را آزار داده، این مدارک تازه افشا شده نشان می‌دهد که چطور بزرگترین سراسقفی آمریکا به این رسوایی واکنش نشان داده است.

در این مدارک منتشر شده آمده است که تنها 30 تن از دست‌کم 65 روحانی این سراسقفی اتهاماتشان در رابطه با تجاوز به کودکان ثابت شده است.

این مدارک 6 هزار صفحه‌ای شامل مکالمات داخلی میان مقام‌های کلیسا، شهادت‌های آزاردهنده درباره تجاوزات ویژه، برنامه نشست‌هایی که در آن درباره این اتهامات گفت و گو شده و نامه‌هایی از سوی اهالی نگران است. اسامی قربانیان و جزئیات محرمانه براساس قوانین سلامت روانی مورد بازبینی قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N75243

وبگردی