آفتاب

دبیرکل ناتو اعمال خشونت در اعتراض های اوکراین را محکوم کرد

دبیرکل ناتو اعمال خشونت در اعتراض های اوکراین را محکوم کرد

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز چهارشنبه به شدت استفاده از خشونت در پایتخت اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از بروکسل، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: به شدت در مورد حوادثی که اخیرا در شهر کیف رخ داده و همچنین اخبار منتشر شده درمورد کشته شدن چند تن طی اعتراض های ضد دولتی در این شهر شنیدم، نگران هستم.

این مقام ارشد ناتو در ادامه گفت: خشونت هرگز نباید پاسخی به بحران های سیاسی باشد.

راسموسن در ادامه از تمامی طرفهای درگیر در اوکراین خواست تا در مسیر مذاکره قرار بگیرند و خویشتندار باشند. وی گفت که تمامی طرفهای درگیر در این کشور باید از هرگونه تشدید تتنش ها و خشونتها جلوگیری کنند.

براساس گزارش رسانه محلی اوکراین، سه تن در خشونتهای اخیر این کشور کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

کمیسیونر ارشد اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر نیز روز گذشته در مورد اوضاع در اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت که قوانین دولتی در اوکراین در مورد اعتراض ها یک گام عقب در مسیر مردم سالاری است.

این اظهارات ناوی پیلادی کمیسیونر ارشد امور حقوق بشر سازمان ملل در حالی مطرح شده است که خشونتها در اوکراین میان نیروهای امنیتی و معترضان مقامات اتحادیه اروپا را نگران کرده است.

این اعتراض ها به دنبال آن تشدید شد که ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین تصمیم گرفت قوانینی را در مورد محدود کردن اعتراض ها در این کشور تصویب کند.

از زمان تصمیم یانوکوویچ برای عدم امضای توافق نامه تجارت با اتحادیه اروپا و نزدیک تر شدن به روسیه، مخالفان در کیف و شهرهای دیگر اوکراین دست به تظاهرات زدندکه این مسئله بن بست سیاسی را در این کشور ایجاد کرده است.این درحالی است که خشونت پلیس اوکراین نیز بیشتر خشم مخالفان را برانگیخت.امتناع رئیس جمهوری اوکراین از امضای توافق نامه تجارت با اتحادیه اروپا موجی از اعتراض ها را درمیان معترضان اوکراینی به همراه داشت.

مترجمام**9234**1856
کد N75015

وبگردی