آفتاب
ره‌پیک:

سازمان اجرایی شورای نگهبان در خدمت نظارت بر تقنین و انتخابات خواهد بود

سازمان اجرایی شورای نگهبان در خدمت نظارت بر تقنین و انتخابات خواهد بود

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: امیدوارم با پشتیبانی دبیر و اعضای محترم شورای نگهبان و کارکنان این نهاد مقدس بتوانم خدمت بیشتری به نظام اسلامی داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیامک ره‌پیک در مراسم معارفه خود به عنوان معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ضمن تقدیر از زحمات عباسعلی کدخدایی گفت: مقایسه کارهای انجام گرفته در دوره مسئولیت ایشان نسبت به ادوار قبل، نشان دهنده خدمات شایسته و درخور تقدیر ایشان است.

وی گفت: درباره عملکرد من، آینده باید قضاوت کند که چه مقدار مفید بوده است، اما حتما باید تجربیات گذشته به عنوان بنیان کارهای بعدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: بررسی اجمالی امور اجرایی شورای نگهبان، نشان می‌دهد کارهای جدی، تجربیات بسیار و ذخایر خوبی در شورای نگهبان انباشته شده است. البته هر دوره کاری، اقتضائات مخصوص به خود را هم دارد، اما تجربیات متراکم گذشته باید در قالب طراحی جدید عرضه شود.

وی افزود: سازمان اجرایی شورای نگهبان در خدمت دو رسالت اصلی این نهاد یعنی "نظارت بر تقنین" و "نظارت بر انتخابات" بوده و خواهد بود؛ بنابراین الگوپردازی‌ها و طراحی‌ها باید در جهت تحقق بیشتر این دو ماموریت اصلی شورای نگهبان باشد.

رییس پژوهشکده شورای نگهبان تصریح کرد: در امر نظارت بر تقنین، چه قبل از اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبات و قوانین و چه پس از آن، چرخه کارشناسی پژوهش و پشتیبانی علمی، تقویت خواهد شد.

وی افزود: در امر نظارت بر انتخابات، شبکه نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها و فرآیند نظارت مورد توجه قرار خواهد گرفت تا موجبات تولید اعتماد بیشتر در امر نظارت بر انتخابات و کارآمدی بیشتر فراهم شود.

ره پیک یادآور شد: در انجام هر دو ماموریت شورای نگهبان به توسعه کمیت و کیفیت و جذب و ارتقاء نیروی انسانی توجه خواهد شد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: سازمان اداری شورای نگهبان را نیروی انسانی مناسب، فعال می‌کند. از این رو هماهنگی و انسجام منابع انسانی و همچنین منابع مالی باید مورد توجه قرار گیرد. به طور طبیعی بودجه و منابع انسانی ما محدودیت‌هایی دارد و با این بودجه باید هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد تا مسیر توسعه در این بخش ادامه یابد.

وی افزود: حتما در مجموعه اداری شورای نگهبان، موضوع احترام متقابل و توجه به ارزش‌های اخلاقی در درجه اول مورد توجه خواهد بود و بنا به فرمایش دبیر محترم شورای نگهبان ما نیز ملتزم به این امر خواهیم بود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تاکید بر تلاش برای تعیین تکلیف و توسعه زیرساخت‌های نهاد شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد با رعایت این چهارچوب‌ها، دو ماموریت و رسالت اصلی شورای نگهبان همراه با افزایش اعتماد، کارآمدی، اثربخشی، توسعه مشروعیت در داخل نهاد و در مواجهه نهاد با افکار عمومی مورد توجه همه همکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N74903

وبگردی