آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

ملت‌های مسلمان با اتحاد مانع از پیروزی تکفیری‌ها شوند

ملت‌های مسلمان با اتحاد مانع از پیروزی تکفیری‌ها شوند

یک مرجع تقلید گفت: امت اسلامی باید اتحاد و همبستگی را حفظ کنند و مانع پیروزی دشمنان شوند.

یک مرجع تقلید گفت: امت اسلامی باید اتحاد و همبستگی را حفظ کنند و مانع پیروزی دشمنان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در جلسه خارج فقه خود در مسجد اعظم افزود: وحدت دارای چنین اهمیتی است که امام علی(ع) برای حفظ آن در میان امت اسلامی، 25 سال سکوت کرد تا عظمت اسلام افزایش یابد و مسلمانان متفرق و پراکنده نشوند.

این مرجع تقلید در ادامه با تشریح وضعیت سوریه نیز عنوان کرد: آمریکا، صهیونیست و عربستان با سرمایه‌های هنگفت گروه‌های تکفیری و تروریستی داعش و النصره تقویت می‌کند تا محور مقاومت مردم سوریه در برابر صهیونیست‌ها را از میان ببرند و با سرنگونی حکومت بشار اسد به اهداف مستکبران کمک کنند.

وی به موضوع پس گرفتن دعوت ایران در ژنو 2 توسط دبیر کل سازمان ملل اشاره و تاکید کرد: اگر چه بان کی مون از ایران برای حضور در ژنو 2 دعوت کرده بود اما به دلیل پافشاری‌های قدرت‌های بین المللی دعوت از ایران را پس گرفت.

نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به سفرهای متعدد خود به استان‌های مختلف کشور پس از فتنه سال 88 گفت: در این سفرها با مسئولان، طلاب و مردم دیدار کردم زیرا از ویژگی عالمان دین باید ارتباط تنگانگ با مردم در مسائل مختلف باشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مردم علاقه دارند مراجع، علما و مسئولان را در کنار خود ببینند و از نزدیک در جریان مشکلاتشان قرار بگیرند از این رو در این سفرهای استانی در جریان بسیاری از مشکلات مردم قرار گرفتم.

وی همچنین تعامل میان مردم و مسئولان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان باید بدانند که زیستن در کنار مردم و آگاه شدن از مشکلات جامعه از نزدیک ارزش بالایی در نزد خدای متعال دارد و پیامبر عظیم الشان اسلام همواره به این مساله توجه داشته است به همین دلیل مسئولان نیز باید زیستن در کنار مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

این استاد برجسته حوزه گفت: پیامبر اسلام(ص) در زمان حکومت خود نامه‌هایی را به پادشاهان ایران و روم نوشتند و آنها را به دین اسلام دعوت کردند که در این میان برخی از ممالک سرزمین‌ها در کمال ادب به ایشان پاسخ منفی دادند و برخی با بی ادبی پاسخگوی دعوت پیامبر بودند.

وی با بیان ویژگی‌های پیامبران در دعوت از مردم گفت: پیامبران الهی هیچ گاه درب منزل خود را به روی مردم نمی‌بستند و همچون پدری مهربان برای رفع مشکلات امتشان تلاش می‌کردند از این رو عالمان دین نیز باید این شیوه مردم داری را از پیامبران فرا بگیرند و ارتباط تنگاتنگی با توده‌های مختلف مردم داشته باشند.

انتهای پیام

کد N74581

وبگردی