آفتاب

استقبال گرم از سفر هیئت دوستی پارلمانی ایران در سریلانکا

استقبال گرم از سفر هیئت دوستی پارلمانی ایران در سریلانکا

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا که برای گسترش همکاری‌های پارلمانی و توسعه روابط به سریلانکا سفر کرده ، با معاون مجلس سریلانکا دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) در این دیدار معاون مجلس سریلانکا ضمن اشاره به روابط دیرینه دوستی دو کشور گفت که ایران همیشه در مقاطع حساس به سریلانکا کمک کرده و ما همیشه این معاضدت ها را بیاد داشته و از آن قدردانی می کنیم .

وی همچنین از پیشرفت تکنولوژی فناوری های مختلف در ایران ابراز خرسندی کرد و به دستاوردهای ایران در نانوتکنولوژی پزشکی و کشاورزی اشاره کرد و بر آمادگی کشورش برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای کشورمان تأکید کرد .

وی با اشاره به اینکه امکانات بالقوه زیادی در روابط فی مابین وجود دارد ، افزود: گروه های دوستی فی مابین دو کشور می توانند در جهت توسعه روابط دو کشور ، استفاده از این فرصتها را تشویق کنند.

معاون مجلس سریلانکا همچنین با اشاره به سابقه برگزاری خوب نمایشگاه تخصصی ایران در سریلانکا که با استقبال مردم و تجار سریلانکایی مواجه شده ، بر تلاش برای برگزاری مجدد این نمایشگاه تأکید کرد .

در این دیدار آرامی نماینده مجلس و رئیس هیأت پارلمانی ایران ضمن تشکر از اظهارات معاون رئیس مجلس سریلانکا گفت که ایران در زمینه های امور زیر بنایی خصوصاً در ساخت جاده ، سد ، بندر ، نیروگاه و سایر زمینه های فناوری پیشرفتهای زیادی نموده است که می تواند این تجربیات را در اختیار کشور دوست سریلانکا قرار دهد و با توجه به اینکه سریلانکا دارای روستاهای زیادی است ، این کشور می تواند در توسعه روستائی از الگوی توسعه روستائی ابداعی ایران استفاده نماید .

وی افزود : در مورد چالشهای موجود در جهان ، دو کشور می توانند در جهت رفع این مشکلات و مسائل در عرصه های منطقه ای و بین المللی با هم همکاری و رایزنی کنند و حمایت دو کشور از یکدیگر و مخالفت با قطعنامه حقوق بشر علیه سریلانکا و ایران در کمیسیون حقوق بشر یکی از این موارداز همکاری و حمایت متقابل دو کشور از یکدیگر است .

هیئت پارلمانی ایران در اولین جلسه علنی مجلس سریلانکا در سال جدید حضور یافت و رئیس مجلس سریلانکا هم ضمن خوشامدگویی به هیئت پارلمانی کشورمان از وی تشکر کرد .

هیئت پارلمانی کشورمان همچنین در نشست صمیمی و ضیافت گروه دوستی پارلمان سریلانکا که به افتخار هیأت ایرانی ترتیب یافته بود ، شرکت کرد .

انتهای پیام

کد N74470

وبگردی