آفتاب

اعلام مهمترین اولویت‌های دوره دوازدهم جشنواره امام رضا(ع)

اعلام مهمترین اولویت‌های دوره دوازدهم جشنواره امام رضا(ع)

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوازدهم این را اعلام کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوازدهم این را اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجوادجعفری، تکریم و بزرگداشت امامزادگان، چاپ و انتشار دستاوردهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ارتقای کیفی برنامه‌های موضوعی استان‌ها و سازمان‌های عضو، توسعه کمی و کیفی جشن‌های دهه کرامت، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا(ع) و توسعه بخش بین‌الملل این جشنواره را از اولویت‌های برگزاری جشنواره دوازدهم اعلام کرد.

وی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به سرزمین ایران اسلامی هدیه کرده بارگاه منور امام رضا(ع) و امامزادگانی است که در سراسر ایران اسلامی به تبع هجرت امام رضا(ع) وارد این سرزمین شده‌اند و سالروز میلاد این امام بزرگوار بهانه‌ای است برای گرامیداشت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و بزرگداشت امامزادگان.

جعفری به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با قالب‌های فرهنگی و هنری که انتخاب کرده در حقیقت با الهام از آموزه‌های رضوی برنامه ریزی شده که در این ایام سراسر کشور نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی اقدام کنند.

وی گفت: یکی از برکات این جشنواره و ایام دهه کرامت، تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است که امسال به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور تکریم و بزرگداشت امامزادگان در استان‌های مختلف کشور را یکی دیگر از اولویت‌های این بنیاد دانست و عنوان کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز با همکاری ستادهای بزرگ داشت دهه کرامت به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین با محوریت و پیگیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، برگزار می‌شود.

جعفری یادآور شد: یکی از اولویت‌های دیگری که در راستای برگزاری دوزادهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دنبال می‌شود، فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دستاوردهای جشنواره چاپ و منتشر خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت قدمگاه‌های آن حضرت از دیگر اولویت‌های این دوره از جشنواره است، ادامه داد: ارتقای کیفی برنامه‌های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که توسط استان‌ها و سازمان‌های عضو برگزار می‌شود، از جمله اولویت‌های دوازدهمین دوره این جشنواره است.

جعفری از دیگر اولویت‌های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را توسعه بخش بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش با پیگیری‌هایی که انجام شده 75 کشور در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شرکت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در پایان با بیان این‌که «به زودی شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تشکیل خواهد شد» گفت: برنامه‌های جشنواره دوازدهم بعد از تشکیل این شورا که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N74403

وبگردی